לאחר סגירת תיק האונס – משפחת בת ה-11 זועמת: "ביזיון גדול"

בשנה שעברה נחשף בחדשות 13 חשד לפרשת אונס של ילדה, על ידי ארבעה ילדים בני 13-12. למרות שהמעשים תועדו והסרטון הופץ - הפרקליטות סגרה את התיק. במשפחה תוהים: "איפה משטרת ישראל?"

זמן צפייה: 02:26

בשנה שעברה נחשף בחדשות 13 חשד לפרשת אונס של ילדה בת 11 על ידי ארבעה ילדים בני 12 ו-13. החקירה אז נוהלה ברשלנות, וכעת למרות שהמעשים תועדו בסרטון שגם הופץ, החליטה הפרקליטות לסגור את התיק. הילדה ומשפחתה לא מצליחים להשתקם: "זה ממש ביזיון אחד גדול – איפה משטרת ישראל?".

רשלנות המשטרה זעקה כבר מתחילת הפרשה - על אף החשד החמור והפצת סרטון מאחד המקרים, החשודים נחקרו בפעם הראשונה כמעט חודש לאחר הגשת התלונה ובשל גילם הצעיר שוחררו מייד. לאחר מכן, בעקבות הפרסום בחדשות 13 על החקירה הרשלנית, בפרקליטות החזירו את התיק למשטרה להשלמת חקירה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ ליועמ"ש: אפסות פעולתך נוכח קריאות הרצח נגדי – התרת דמי

גמזו: "עושה כל שביכולתי כדי להימנע מסגר – לא יודע אם אצליח"

חלוקה לקפסולות ושמירת מרחק: אושר מתווה ההופעות בחוץ

אימה של הילדה שהתלוננה על אונס קבוצתי
אימה של הילדה שהתלוננה על אונס קבוצתי | צילום: חדשות 13

הזמן שחלף והחקירה הבעייתית אפשרו לילדים לשוחח ביניהם על המקרה ולהסתיר מידע בחקירה, והנה, בפרקליטות הודיעו ביום חמישי האחרון שלא הצליחו לגלות מי מארבעת הילדים צילם והפיץ את הסרטון, ולכן סגרו את התיק.

לאחר המקרה הילדים חזרו ללימודים ואל חייהם הרגילים, בעוד משפחתה של הילדה מפורקת. היא עצמה שהתה חודשים במוסד לבריאות הנפש, איימה לשים קץ לחייה והיום נמצאת בפנימייה. אימה בוחרת בינתיים שלא לספר לבתה על ההחלטה לסגור את התיק מחשש שמצבה יחמיר.

יש לציין כי המקרה הזה מדגים גם עד כמה מערכת אכיפת החוק מתקשה להתמודד עם הפצת סרטוני מין. ברוב המקרים לא מצליחים לזהות מי צילם, ובעיקר מי הפיץ את התמונות או הסרטונים האינטימיים. לכן, בסופו של דבר התיקים נסגרים.