התאונה ב-443: כתב אישום הוגש נגד הנהג בגין המתה בקלות דעת

טארק כרד בן ה-18, הנהג שפגע ברכבם של משפחת רימל וגרם למותן של האם ציפי ובתה נועם בחודש שעבר, טען כי לא נהג במהירות מופרזת. בבדיקות שנערכו לאחר התאונה לא נמצאו אלכוהול או סמים בדמו

זמן צפייה: 02:55

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: כתב אישום בגין המתה בקלות דעת הוגש הבוקר (רביעי) בבית משפט המחוזי בירושלים נגד טארק כרד בן ה-18, הנהג הפוגע ברכבם של משפחת רימל, בתאונה בה נספתה האם ציפי ובתה התינוקת נועם בחודש שעבר.

בכתב האישום נטען כי כרד, אשר רכש רכב שעבר הסבה מתיבת הילוכים אוטומטית לתיבת הילוכים ידנית - מבלי שהשינוי עודכן במשרד הרישוי, היה "בעל ניסיון דל בנהיגה ברכב מסוג זה". ביום התאונה החליט הנהג הפוגע לבצע נסיעת מבחן ברכב על מנת לבדוק כיצד הוא מגיב במהירות גבוהה. בכתב האישום נכתב כי "הנאשם הגביר את מהירות נסיעתו... עד כדי מהירות של כ-170 קמ"ש".

כתבות נוספות בנושא >>

התאונה ב-443: בעקבות עדות חדשה הנהג הפוגע נעצר שוב – ושוחרר

התאונה ב-443: בדיקות הסמים והאלכוהול יצאו נקיות – הנהג שוחרר

"אסון בלתי נתפס": ציפי ובתה נועם נהרגו בתאונת הדרכים ליד י-ם

ציפי רימל ובתה נועם רחל וזירת התאונה שבה נהרגו
ציפי רימל ובתה נועם רחל וזירת התאונה שבה נהרגו | צילום: באדיבות המשפחה, חדשות 13

"עם התקרבו לצומת היה שדה הראייה שלו פתוח והרמזורים המוצבים בצומת הראו אור אדום. באותה עת עמדו בצומת ברמזור אדום מספר כלי רכב נוספים. הנאשם, אשר הבחין ברמזור האדום והיה מודע למהירות נסיעתו כחלק מנסיעת המבחן, לא האט את מהירות נסיעתו וכ-40 מטרים מקו העצירה של הצומת פגע עם חזית הרכב בחלק האחורי של הרכב של משפחת רימל ופגע בהמשך ברכבים נוספים. כתוצאה מהפגיעה, הסתובב הרכב של משפחת רימל ופגע ברכב נוסף, כאשר מעוצמת המכה הועף גם הוא קדימה לעבר הצומת למרחק של כ-35 מטרים".

"כתוצאה מהתאונה נהרגו במקום ציפורה רימל ובתה התינוקת נועם רחל. אב המשפחה אפרים רימל נפצע קשה ובנו עדיין מאושפז במצב אנוש בבית החולים, שלושה נוסעים שנסעו ברכבים אחרים נפצעו קל". כרד מואשם בהמתה בקלות דעת, חבלה חמורה, פציעה, מהירות העולה על המותר, נהיגה ללא ביטוח ונזק לאדם או לרכוש. הפרקליטות ביקשה להאריך את התנאים המגבילים בו מצוי הנאשם כיום, בין היתר מעצר בית מלא ופסילת רישיון הנהיגה שלו, עד לתום ההליכים נגדו.

תאונה בכביש 443
תאונה בכביש 443 | צילום: צבי גלובנציץ

בתוך כך, פרקליטות מחוז דרום הגישה היום לבית המשפט כתב אישום נגד צבי סמיגליאני בן ה-38 בגין גרימת מוות ברשלנות של אריה להב, בתאונת דרכים קטלנית שאירעה בדצמבר 2018. על פי כתב האישום, בזמן שנסע בשעות הבוקר בכביש בין קיבוץ עין השלושה לקיבוץ כיסופים, כשהראות טובה, סמיגליאני סטה מנסיעתו, חצה קו הפרדה רצוף כפול והתנגש ברכב בו נהג להב, כשלצידו נכדתו בת העשר. כתוצאה מהתאונה, להב נהרג במקום והנכדה נחבלה קשה.

כתב האישום, כאמור, מייחס לנאשם ביצוע עבירות של גרימת מוות ברשלנות, נהיגה ברשלנות וגרימת חבלה של ממש. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לפסול את רשיון הנהיגה של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

אמבולנס
אמבולנס | צילום: Shutterstock

כזכור, כרד, שנפצע גם הוא בתאונה באורח בינוני עד קשה, נעצר פעמיים לאחר התאונה. בפעם הראשונה הוא נחקר בעודו מאושפז בביה"ח, נעצר בידי המשטרה, ושוחרר לאחר שבדיקות הדם בגופו היו שליליות לנוכחות של אלכוהול או סמים. בפעם השנייה נעצר שוב בעקבות עדות חדשה שהגיעה למשטרה מפי עד ראייה, אך שוחרר לאחר כמה שעות.

כזכור, בתחילת החודש אב המשפחה אפרים שוחרר מהמרכז הרפואי "שערי צדק" ועבר לשיקום בבית החולים שיבא שבתל השומר. בנו איתי בן ה-12 עדיין מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ עם פגיעת ראש קשה. שלושת האחים הנוספים במשפחה - לאה בת התשע, עמיחי בן השבע והראל בן השלוש נעזרים בסבם וסבתם מאז התאונה, ועבור המשפחה נאסף סכום של ארבעה מיליוני שקלים במסגרת גיוס המונים.

התאונה הקשה התרחשה ב-1 בדצמבר בין שני כלי רכב. בני משפחת רימל, תושבי היישוב נווה-צוף שבבנימין, נסעה ברכב בהרכב חלקי: האם ציפי, האב אפרים ובנם הבכור, איתי בן ה-12. ברכב השני נהג כרד, שנפצע גם הוא באורח קשה.