22 חודשי מאסר לגננת שהתעללה בפעוטות ברמת גן

סיגל אלקיים וייס, שעבדה בפעוטון "הקטנטנים של יעל", הורשעה בגרימת חבלה ל-19 תינוקות. בנוסף, חויבה לשלם פיצויים בסך 3,000 שקלים לכל אחת מהמשפחות. "מעודד לראות את מגמת ההחמרה בענישה"

זמן צפייה: 02:11

22 חודשי מאסר נגזרו היום (שני) על סיגל אלקיים וייס, גננת שעבדה בפעוטון "הקטנטנים של יעל", זאת לאחר שהורשעה בגרימת חבלה ל-19 תינוקות ופעוטות שהיו באחריותה. כמו כן, היא חויבה לשלם פיצויים בסך 3,000 שקלים לכל אחת מהמשפחות ושישה חודשי מאסר על תנאי.

מטעם עו"ד עדי אורן מהפרקליטות נסר בתגובה: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשמת 22 חודשי מאסר בפועל ופיצויים בגין ריבוי עבירות של תקיפה ושלוש עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש כלפי 19 תינוקות ופעוטות בין הגילאים חצי שנה לשלוש, שהיו תחת אחריותה כגננת ראשית במקום. הגיע העת לעלות את רף הענישה כך שכל גננת וסייעת תדע שאם היא נוהגת באלימות כלפי קטינים וחסרי ישע היא צפויה להישלח למאסר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלוביץ' לישועה: תמנע פרסום תמונות יאיר נתניהו מתנשק עם חברתו

15 יום לתום המנדט: נתניהו זימן את כל שרי הליכוד לפגישת עדכון

אחרי תקיפת הרב ביפו: מהומות ברחבי העיר, 3 תושבים נעצרו

הפעוטון שבו מת ניקיטה פוטילין
הפעוטון שבו מת ניקיטה פוטילין | צילום: חדשות עשר

עו"ד נבון קצב, המייצג חלק ממשפחות ילדי הגן, מסר בתגובה: "התחושה של מרשיי היא תחושה קשה מאוד. מדובר בתחושה מעורבת. מחד, ישנה אנחת רווחה מסוימת על כך שנעשה צדק והגננת המתעללת תשב כעת בכלא  -ומאידך, תחושה של כאב ועצב רב שלא מרפה מהם על מה שעברו הילדים חסרי הישע שלהם בגן הזה".

מור דקל, יו"ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך, אמרה בתגובה: "22 חודשי מאסר בפועל על 33 סעיפי אישום ו-19 פעוטות נפגעי עבירה אינו עונש מידתי לנזק אך באותה נשימה זה אכן מעודד לראות את המגמת עליה והחמרה בענישה שנעשת בשנה האחרונה בנושא פגיעה בחסרי ישע. ילדי מדינת ישראל אינם שקופים יותר ואנחנו נמשיך לפעול על מנת לספק להם מקום בטוח מסגרות ראויות ואיכותיות".

עו''ד נבון קצב
עו''ד נבון קצב

כזכור, על פי כתב האישום שהוגש נגד אלקיים וייס ושתי סייעות נוספות, הנאשמות, שהיו אחראיות על שלומם של הפעוטות, בני 5 חודשים עד שלוש, תקפו אותם בהזדמנויות שונות ובדרכים שונות, כולל מכות, דחיפות, משיכות, טלטולים והטחות, ובמקרים אחדים גרמו לפעוטות מכאוב וחבלות של ממש.

"במהלך פרק זמן של שבועיים נהגה הנאשמת אלקיים-וייס בפעוטות באלימות ובכוחניות", צוין בכתב האישום. עוד נכתב כי "הנאשמת משכה את המזרנים עליהם נמו הפעוטות בעודם ישנים והצמידה חיתולים לפניהם". הנאשמות הנוספות נכחו בגן במהלך חלק מהמקרים והיו עדות למעשי התקיפה המדוברים, אולם, לפי כתב האישום, לא מנעו את הפגיעה בשלומם ובבריאותם של הפעוטות, לא דיווחו על כך לגורמים הממונים ולא מילאו את חובתן כאחראיות, מתוקף תפקידן.