שיא חדש: 1,929 נדבקים חדשים ביממה; עלייה במספר החולים הקשים

במשרד הבריאות עדכנו כי במהלך 24 השעות האחרונות נבדקו כמעט 31 אלף איש. מספר החולים הקשים עומד על 208, מתוכם 56 מונשמים. מספר המתים מהסתבכות הנגיף עלה ל-392

זמן צפייה: 07:43

מגפת הקורונה בישראל: במשרד הבריאות עדכנו הערב (שישי) כי במהלך היממה האחרונה נשבר שיא חדש של מאובחנים כחיוביים לקורונה – 1,929, מתוך 30,965 שנבדקו. עוד עלה כי חלה עליה במספר החולים הקשים, העומד על 208, וגם במספר המונשמים מתוך החולים הקשים, העומד על 56.

מספר המתים מהסתבכות הנגיף עלה גם הוא ב-24 השעות האחרונות, ועומד על 392 מאז תחילת המגיפה בישראל, אחרי ששישה בני אדם מתו במהלך היממה האחרונה בבתי החולים ברחבי הארץ. בסך הכל בישראל יש 26,323 נשאים פעילים של הנגיף, בבתי החולים, במלוניות הבידוד ובבידוד ביתי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: "כל דחייה ביישום ההנחיות מרחיקה אותנו מהיעד"

הפוסט, השיחה – וההתקפלות: מאחורי הקלעים של המו"מ עם המסעדנים

שבועיים אחרי שהזהירה מהקורונה: גננת מפ"ת מתה מסיבוכי הנגיף

ובעקבות העליה בתחלואה והתחזיות הקודרות, משרד הבריאות מנסה להתמודד עם העומס הצפוי על הצוותים הרפואיים. לחדשות 13 נודע כי שר האוצר ישראל כץ הורה לבכירי משרדו להיערך לתוספת זמנית של כ-2,400 תקנים למערכת הבריאות הציבורית. מתוכם 400 רופאים שמועסקים היום בעיקר ברפואה הפרטית והתעסוקתית, ועוד כ-2,000 אחיות שבמסגרת סכסוך העבודה דורשות תגבור דחוף בכוח האדם. זה אמור להינתן למערכת הבריאות עד אמצע השבוע הבא כדי לשפר את ההיערכות שלה מול מגפת הקורונה.

מוקדם יותר היום, בשעה 17:00 בערב, נכנסו לתוקפן ההגבלות חדשות בעקבות העליה בתחלואה. בין ההגבלות, איסור על התקהלות של יותר מ-10 בני אדם במרחב סגור ועד 20 איש במרחב הפתוח - למעט מקומות עבודה ומשפחות גרעיניות.

מסעדה בכיכר רבין מוציאה את הסחורה לרחוב ומחלקת לעוברים והשבים
סגירת המסעדות נדחתה - בעקבות הלחץ. כיכר רבין, היום | צילום: אופיר קינן
כמו כן, מהערב ועד ליום ראשון בשעה 5:00, ובכל סוף שבוע באותן שעות, ייסגרו החנויות, הקניונים, השווקים, המספרות, הספריות, גני החיות, המוזיאונים, בריכות השחייה ואטרקציות אחרות. המרכולים, חנויות המזון ורשתות הפארם יישארו פתוחים בכל ימות השבוע.

נוסף על כך, נסגרו מכוני הכושר. בחדרי האוכל בבתי המלון התפוסה הוגבלה ל-35%. חופי הים עתידים להיסגר בסופי השבוע - אולם זה יקרה רק החל מהשבוע הבא. בשעה זו, טרם ברור אם ישנן הגבלות על התכנסות בבתי תפילה - למעט, כאמור, ההגבלה על מספר האנשים.

סגירת המסעדות, שתוכננה גם היא להיכנס לתוקף בשעה 17:00, נדחתה על ידי נתניהו וגנץ ליום שלישי בבוקר בשעה 5:00, לאחר לחץ כבד מצד בעלי המסעדות, ועל מנת לאפשר לבעלי המסעדות להיערך לסגירה ולהשתמש בסחורה שכבר נקנתה, כדי לצמצם את הנזקים שיספגו בעלי העסק. הממשלה תאשר את ההחלטה בקרוב.