התפרצות באיכילוב: 10 אנשי צוות רפואי נדבקו אחרי המנה השנייה

פרסום ראשון: בעקבות חולים סימפטומטים שנמצאו באחת המחלקות אותרו עוד נשאים – עשרה ימים אחרי הזריקה השנייה • במשרד החינוך מעריכים: בשלב הראשון יחזרו כל תלמידי הגנים וכיתות א'-ד'

זמן צפייה: 15:23

הקורונה בישראל: לפחות עשרה אנשי צוות רפואי נמצאו חיוביים לקורונה אחרי שהתחסנו במנה השנייה ואחרי שחלפו ממנה עשרת הימים הנדרשים, כך פורסם הערב (שבת) לראשונה בחדשות 13. העשרה נדבקו לאחר ששני אנשי צוות במחלקה שלא התחסנו התגלו כחולים סימפטומטיים.

יש לציין שעשרת הנדבקים המחוסנים התגלו כלא סמפטומטים, ובנוסף לא ברור מתי הם נדבקו, ייתכן זמן קצר לאחר קבלת הזריקה. כעת ייבדקו בבית החולים האם הם נבדקו באחת המוטציות ואם כן באיזו מהן, באמצעות ריצוף גנטי. כמו כן הוחלט בבית החולים לאור המקרה לבדוק כל מי שנחשף לקורונה - גם אם התחסן.

בתוך כל מחר הממשלה צפויה להחליט על הארכת הסגר בחמישה עד שבעה ימים. חברי הממשלה יהיה חייבים לאשר את הארכת התקנות לפני חצות, שכן אז הן יפקעו. ההבנה בקרב מקבלי ההחלטות היא שהסגר מאכזב והתוצאות שלו אינן משביעות רצון, אולם עם זאת נטעו כי אין ברירה אחרת כיוון שאם לא היה מוטל סגר המספרים היו גבוהים בהרבה.

בני גנץ
ידרוש תוכנית יציאה מסודרת. ח''כ בני גנץ | צילום: חדשות 13

ישיבת הממשלה צפויה להיכנס רק אחרי שהכנסת תתקן את חוק הכנסות ותכפיל את הקנס שמוטל על מוסדות ציבור שפותחים בניגוד להנחיות. בנוסף, יו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי לדרוש תוכנית יציאה מראש כתנאי להארכת הסגר, שתכלול את מערכת החינוך, המסחר וכו'.

במשרד הבריאות מעריכים שכשהסגר יוסר, כבר בשלב הראשון יחזרו הגנים והכיתות הנמוכות, א'-ד' ללימודים, זאת בתגובה לדברים שאמרה בסוף השבוע ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, לפיהם "החזרה ללימודים בשלב הראשון תהיה בערים הירוקות בלבד". בכירים במשרד החינוך טוענים כי לא תהיה חזרה דיפרנציאלית, והחזרה תהיה שווה בכל הארץ. לעומתם חזרת תלמידי י"א וי"ב תלויה בשיעורי ההתחסנות, הנמוך יחסית.