לרגל חג הסוכות: עשרות אלפים בברכת הכהנים ברחבת הכותל

כ-40,000 בני אדם הגיעו לאירוע המסורתי המתקיים בירושלים בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל ורב המקומות הקדושים. "עדות מוחשית לקשר של עם ישראל לתורתו ואמונתו לשריד בית המקדש"

זמן צפייה: 00:28

לרגל חג הסוכות, הגיעו הבוקר (רביעי) כ-40,000 בני אדם לרחבת הכותל המערבי כדי להשתתף בברכת הכהנים המסורתית. המעמד מתקיים בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, וכן בהשתתפות הרב שמואל רבינוביץ', רב המקומות הקדושים.

רבינוביץ אמר כי בואם של הרבבות להתברך על ידי אלפי הכוהנים ברחבת הכותל המערבי מדי שנה היא "עדות מוחשית לקשר של עם ישראל לתורתו ואמונתו ולשריד בית המקדש".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

צאו מהסוכה: מגלשת ענק, סיורים ופסטיבלים – כל האטרקציות לחג

יצאו מהסוכה: כ-120 אלף מבקרים פקדו את שמורות הטבע והגנים

עצים קרסו, סוכות נהרסו ופסטיבלים בוטלו: נזקי הרוחות והברקים

תפילת הכהנים בכותל
תפילת הכהנים בכותל | צילום: חדשות 13

מדובר באחת המסורות החשובות במהלך חגי התשרי, ובפרט במהלך שלושת הרגלים. המסורת עתיקת השנים מתקיימת בכותל המערבי מאז 1970, ונערכת פעמיים בשנה - בחג הסוכות ובפסח. הברכה מופיעה בתורה בספר במדבר, כחלק מהציווי על הכהנים לברך את בני ישראל, ומורכבת משלושה פסוקים.

הרעיון לעריכת הטקס במעמד המוני בכותל המערבי החל ביוזמתו של הרב גפנר בקיץ 1970, בעקבות אירועים ביטחוניים קשים שאירעו בישראל. הוא קיבל את הסכמת רבניו האדמו"ר מויז'ניץ רבי חיים מאיר הגר והאדמו"ר מגור רבי ישראל אלתר, שהמליץ לו שלא להרבות בפרסום ותעמולה לאירוע, כדי "לא לעורר את השטן".

במשך שנים היה הרב גפנר הרוח החיה בעריכת הטקסים, ואף התייחס בצוואתו למנהג שיזם. עם השנים עלתה כמות המשתתפים באירוע, ומגיעים אליו כעשרות אלפי איש.

תפילת הכהנים בכותל
תפילת הכהנים בכותל | צילום: חדשות 13