המוות במסיבת הטבע: תיבדק התנהלות השוטרים - שלא הגיעו לזירה

מתחקיר האירוע עד כה עלה כי למרות שמצבו של אריאל צפריר הדרדר – איש מהמבלים לא הזעיק עזרה. אמו: "המסיבה המטורפת הזו הרגה לי את הילד. אם המשטרה היתה מוצאת עוד היה אפשר להציל אותו"

זמן צפייה: 02:16

הטרגדיה במסיבת הטבע בדרום: מפקד המחוז במשטרה ניצב יורם סופר הורה בצהריים (שבת) על בדיקת התנהלות השוטרים שהוזעקו למסיבת הטבע סמוך למחלף מאחז, שבה מת אריאל צפריר בן ה-19. ההחלטה התקבלה לאחר שעלה מתחקיר עד כה, כי השוטרים הוזעקו לזירה, אך לא הגיעו אליה.

על פי התחקיר, סמוך לשעה 08:50 בבוקר התקבלה הודעה במוקד 100 של המשטרה אודות מסיבת טבע שמתקיימת מזרחית לישוב רוחמה. עוד עלה כי הדיווח היה על רקע חוק הקורונה ובשל החשש מהתנהלות, ולא על חשד לסכנת חיים וללא קשר לאריאל צפריר.

ניידת משטרה מתחנת שדרות יצאה בעקבות הדיווח והחלה בסריקות, במקביל יצרה קשר עם המדווח שלא ידע להכווינה. בשלב זה התקבלה שיחה נוספת בעלת אופי דומה, על מסיבת טבע שמפרה את חוק הקורונה. הניידת סרקה את האזור קרוב לשעתיים, ולאחר מכן יצאה מהמקום מבלי שהצליחה לאתר את המסיבה, שמיקומה היה מוסתר בוואדי בכוונת תחילה; במקביל לדיווח לתחנות סמוכות נוספות, קריית גת ורהט.

אריאל צפריר, הצעיר שהתמוטט ומת במסיבת טבע
''ילד מתוק וחייכן''. אריאל צפריר | צילום: חדשות 13

במשטרה מציינים כי לאורך כל האירוע לא התקבל דיווח מחבריו של צפריר אודות מצבו, למרות שכבר כשהתקבל הדיווח הראשון הוא חש ברע, כך עלה, ואף הועבר למנוחה ברכב. רק בשעה 13:30 בצהריים התקבל במשטרה דיווח ממד"א על צפריר שפונה במצב קשה על ידי חבריו לכביש 40.

המשטרה עצרה ארבעה חשודים עד כה בארגון מסיבת הטבע, ותבקש להאריך את מעצרם. הם חשודים בגרימת מוות, שיבוש הליכי חקירה וניהול עסק ללא רישיון. מחקירתם עד כה עלה כי כבר בשעה 6:30 בבוקר אריאל צפריר לא חש בטוב ומצבו החל והידרדר, אולם חבריו או מארגני המסיבה לא פנו לקבלת סיוע ופינו אותו – עד לשעות הצהריים.

עו"ד עדי כרמלי, סנגורו של מארגן המסיבה, אמר בתגובה: ״המשטרה לא יכול שתבדוק את עצמה, מקום ששוטריה בעצמם פעלו לכאורה ברשלנות הרי שיש מקום לפתוח מיד בחקירת מח"ש. בידינו מידע שאם הוא נכון הוא צריך להדאיג".

עו''ד עדי כרמלי
עו''ד עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

"המסיבה המטורפת הזאת הרגה לי את הילד"

"הוא היה ילד מהמם, מתוק וחייכן", סיפרה ענת צפריר, אמו של אריאל, "ילד שמח ומלא חיים, שמקשיב להוריו. ילד בן 19, לרגע יש לך ילד ולרגע אין לך. המסיבה המטורפת הזו הרגה את הילד שלי ועד עכשיו אני לא יודעת מה קרה שם".

המחדל המשטרתי במסיבת הטבע - שנגמרה בהתמוטטת צעיר בן 19
זירת מסיבת הטבע בשמורת פורה | צילום: חדשות 13

"אף אחד לא התקשר להגיד", סיפרה עוד, "נסענו לסורוקה לבד מאינטואיציה. אימא של חבר התקשרה ואמרה שהוא בחקירה במשטרה ואריאל קיבל מכת חום והתייבש. התקשרתי לטלפון של אריאל והוא לא ענה. כל הדרך לבית החולים בכיתי וצרחתי לשמיים, שהלוואי שזה לא הוא".

"המסיבה המטורפת הזו הרגה לי את הילד שלי ועד עכשיו אני לא יודעת מה קרה שם", אמרה האם, "אם המשטרה היתה מוצאת עוד היה אפשר להציל אותו. אני כאמא רוצה לקבל תשובות. איך קורה שמסיבה כזו מתקיימת".

היה לנו כיף לא נורמלי", סיפר האח עידו, שבילה אף הוא במסיבה, "היו שם הרבה חברה במצב לא הכי טוב. הוא רקד איתי כל הלילה. דחפתי לו מים הוא היה קצת שיכור. הוא היה בסדר כשאני הלכתי. אני עזבתי ב- 11:00 בבוקר ושאלתי אם הוא רוצה לחזור. הוא רצה להישאר עם חברים. קייויתי שיתקשר כשהוא יוצא. "אני אח שלו הגדול והייתי אמור להיות שם ולהישאר. הייתי אמור לעשות משהו ולא עשיתי, אני מפורר. הוא היה החצי השני שלי היינו עושים הכל ביחד".

אמו של אריאל צפריר, הצעיר שהתמוטט ומת במסיבת טבע
ענת צפריר, אמו של אריאל צפריר | צילום: חדשות 13

האזרח שהתקשר למשטרה: "אמרו לי שזה בטיפול ולא חזרו אליי"

[brightcove_iframe video_id='news-part-2009051801' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_1zvpt7x8' duration='89'']

יענקלה, חבר קיבוץ רוחמה שהיה הראשון שהתקשר למשטרה לדווח על מסיבת הטבע, סיפר לחדשות 13 שחזר הביתה בשעה 8:51,  והתקשר להתחונן כי חשש מהתקהלות בזמן הקורונה. ״אמרתי להם שאני מרוחמה ושאני שומע רעשים של מסיבת טבע מזרחית לרוחמה, והם אמרו לי 'אנחנו לא יכולים לטפל כרגע בנושא של רעש'", סיפר, "אמרתי שהרעש לא מעניין אותי ושההתקהלות מדאיגה אותי כי יש מסיבות טבע באזור".

"אחרי חמש דקות התקשרו אלי שוב מהמשטרה ושאלו אם אני יכול לתת פרטים", הוסיף, "אמרתי שאני שומע רעשים, ממסיבת טבע מזרחית לרוחמה, הם שאלו אותי, אם נגיע לרוחמה נשמע את הרעשים? אז אמרתי שכן וציינתי שאם הם צריכים עזרה כדי להתמצא אז אין בעיה. אמרו לי שזה בטיפול וציינו שהם יוצאים לדרך. אחרי זה הם לא תקשרו אלי״.