בני ברק בהסגר: "מלכודת מוות לזקנים – נדרש חישוב מסלול מחדש"

סגן ראש העיר מתח ביקורת על המהלך, שלטענתו רק מגדיל את סכנת ההידבקות בעיר. "רבים נוהרים למספר סופרמרקטים מצומצם - בניגוד לעוצר שבו הצבא לוקח אחריות מלאה ומספק מזון ותרופות"

זמן צפייה: 03:04

ההתפרצות בבני ברק: סגן ראש העיר גדליהו בן שמעון התייחס היום (שישי) להסגר על העיר שהחל הבוקר, באכיפת יותר מ-1,000 שוטרים וטען כי מדובר ב"מלכודת מוות" וכי יש לחשוב על דרכים אחרות לעצור את המגפה.

"ההסגר הנוכחי הוא מלכודת מוות לזקני העיר. רבים מתושבי העיר נוהרים למספר סופרמרקטים מצומצם ובכך גדלה סכנת ההידבקות", אמר בן שמעון. "בניגוד לעוצר שבו הצבא לוקח אחריות מלאה על מאות אלפי התושבים ומספק מזון ותרופות, כאן נעשתה חצי עבודה שמגבירה את סכנת ההידבקות ועלולה לעלות בחיי אדם. נדרש חישוב מסלול מחדש".

עוד בחדשות 13:

אכיפת ההסגר בבני ברק: 60 מחסומים הוצבו, 1,000 שוטרים נפרסו

הממשלה אישרה את תקנות החירום – בני ברק הוכרזה "אזור מוגבל"

ליצמן התעלם מאזהרות על התפרצות בבני ברק – ודחה צווים לעצירתה

סגן ראש עיריית בני ברק גדליהו בן שמעון
סגן ראש עיריית בני ברק גדליהו בן שמעון

בד בבד, ראש הממשלה נתניהו קיים היום דיון בנושא המצב בבני ברק, שעסק בין היתר באפשרות לסיעו שיוגש ע"י צה"ל. בפגישה נכחו, בין היתר, שר הפנים, שר הביטחון, השר לביטחון הפנים, הרמטכ"ל, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, מ"מ המפכ"ל ובכירים נוספים. בין היתר סוכם כי יש להתכונן להסגר דומה גם במקומות נוספים.

אתמול, פיזרה המשטרה תפילה  בבית כנסת של ישיבת פונוביץ', שבה נכחו 17 תושבי בני ברק, בהם גם חולה קורונה מאומת - שהגיע להתפלל למרות מחלתו.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

הבוקר, כאמור, המשטרה החלה באכיפת ההסגר בעיר והציבה מחסומים כדי להגביל את תנועת הציבור בכבישים ובכניסות וביציאות מהעיר. על פי תוכנית המשטרה, כ-60 מחסומים הוצבו ויותר מ-1,000 שוטרים נפרסו. בין היתר, הופעלו רחפנים ותצפיות באזור, כדי לאתר הפרות של ההסגר.

זאת, לאחר שאמש, כזכור, הממשלה אישרה את תקנות החירום, ובמסגרתן הוכרזה בני ברק "אזור מוגבל". המשמעות לכך, כאמור, היא הגבלה של תנועת הציבור בכניסה לעיר וביציאה ממנה, שתותר רק במקרים מסוימים שהוגדרו מראש.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

על פי התקנות, הממשלה תהיה רשאית להכריז על אזורים מסוימים, שבהם יש אינדיקציות לתחלואה משמעותית וקצב הדבקה גבוה של הנגיף, "אזורים מוגבלים". הממשלה החליטה על הקמת ועדת שרים בראשות ראש הממשלה, שתוסמך לקבוע אילו אזורים יוגדרו ככאלה.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הצהיר בישיבת הממשלה הטלפונית כי אחרי בני ברק יהיה צורך להכריז גם על העיר אלעד כ"אזור מוגבל", ולהטיל עליה הסגר.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

תוקף התקנות יהיה שבוע בלבד, עם אפשרות של הארכה ב-5 ימים – עד למקסימום של 21 ימים בלבד. המשטרה תוכל לעצור כל אדם שיפר את התקנות. בהמשך, כאמור, ייתכן שהתקנות יחולו גם בערים נוספות.

יציאה מבני ברק תתאפשר לצרכים הבאים בלבד: טיפול רפואי, הליך משפטי, הלוויה מדרגה ראשונה, העברת קטין, או שוטר, חייל או איש צוות רפואי שיוצא לצורך עבודתו.