חורף קטלני: בן 68 מת מהיפותרמיה בצפון; בת 60 מהדרום במצב קשה

הגבר נמצא ללא רוח חיים במבנה באזור תעשייה בקריית אתא, הנסיבות בבדיקה • חולה סיעודית המתגוררת לבד נמצאה שרועה בביתה באשקלון ופונתה לביה"ח כשמצבה לא יציב. ככל הנראה, היא מעדה ונפלה

זמן צפייה: 02:11

חורף קטלני: גבר בן 68 מת היום (שישי) מהיפותרמיה בקריית אתא. הגבר נמצא מחוסר הכרה במבנה סמוך לאתר פסולת באזור תעשייה בקריית אתא. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. נסיבות המקרה נחקרות. אין חשד לפלילים.

בד בבד, חולה סיעודית כבת 60, המתגוררת לבדה, פונתה הבוקר לבית החולים ברזילי עם היפותרמיה קשה ובמצב לא יציב, כשהיא עם הכרה מעורפלת - זאת לאחר שנמצאה שרועה בדירתה באשקלון.

פרמדיק מד"א, מתן כהן, סיפר כי "כשהגענו למקום, ראינו אשה כבת 60 שוכבת על הריצפה לאחר שככל הנראה מעדה ונפלה. היא הייתה בהכרה מעורפלת ובמצב של היפותרמיה קשה, עם חום גוף נמוך ביותר. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים , שכלל טיפול תרופתי, חימום הגוף ומתן נוזלים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים כשמצבה קשה ולא יציב. אנשים שהיו במקום סיפרו לנו שמצאו אותה במצב הזה כשהגיעו לביתה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הסערה נרגעת: הגשם ייחלש בהדרגה; הכינרת עלתה ב-14 ס"מ ביממה

השיטפון בנהריה: דרעי העביר חמישה מיליון שקלים לשיקום הנזקים

כמות הגשם בצפון בשבועיים האחרונים – הגדולה ביותר זה 50 שנה

בית החולים ''ברזילי'' שבאשקלון
בית החולים ''ברזילי'' שבאשקלון | צילום: פייסבוק

הסערה הקשה שליוותה אותנו בימים האחרונים כמעט מאחורינו, והבוקר הגשמים ייחלשו בהדרגה. ממטרים צפויים לרדת במרכז ובדרום, עם הפוגות ארוכות, ובשעות אחר הצהריים ייפסקו. עדיין יש חשש להצפות, בעיקר בדרום, והטמפרטורות היום יהיו נמוכות.

בתוך כך, מרשות המים נמסר הבוקר כי מאתמול, הכינרת עלתה ב-14 ס"מ והמפלס עומד כעת על 210.96-. מתחילת עונת הגשמים, הימה עלתה ב-94 ס"מ, וחסר לכינרת מלאה עוד 2.16 מטר. הזרימה בנחלים ובנהר הירדן עדיין גבוהה, מה שמבטיח עלייה יפה נוספת במהלך סוף השבוע.

אמש, מעט לפני חצות, גבר חולץ במצב קל לאחר שנלכד ברכבו בשיטפון בין באר גנים לניצן בכביש 4. הרכב הידרדר לתעלה ומים כיסו את הרכב.

רכבו של האדם אשר נלכד ברכבו כתוצאה משיטפון בין באר גנים לניצן על כביש 4
רכבו של האדם אשר נלכד ברכבו כתוצאה משיטפון בין באר גנים לניצן על כביש 4 | צילום: משה פולבש

מערכת הגשם האחרונה הייתה חריגה – השירות המטאורולוגי פרסם הערב כי כמות הגשם שירדה בצפון הארץ בשבועיים האחרונים, היא הגדולה ביותר ב-50 השנה האחרונות, מאז 1969. בעקבות כך, כ-40  אלף תלמידים נשארו בבית, לאחר שהוחלט לבטל את הלימודים ביישובים רבים, אך מחר רובם יחזרו לשגרה. כמו כן, מהשירות המטאורולוגי נמסר כי במועצה האזורית חוף אשקלון נמדדה כמות הגשם היממתית הגדולה ביותר בהיסטוריה לאזור זה – 12 מ"מ.

הגשמים שירדו באזור נהריה הם כמעט כל המשקעים הממוצעים לעונה כולה, ובחלק מהמקומות כמות הממטרים היו כפולים מהכמויות הממוצעות עד כה. בחיפה, ירדו 134 מ"מ. בשבי ציון ירדו 115 מ"מ של גשם, בניצן 105 מ"מ, בכינת ירדו 56 מ"מ גשם והוסיפו לימה 23 ס"מ. בתל אביב, ירדו רק 42 מ"מ.