יכולה לגבור על הסגל הנוצץ באירופה? מכבי ת"א יוצאת לברצלונה

הצהובים יגיעו לקטלוניה וינסו לעצור את מירוטיץ'. לאחר שהניסיון לשנות את תוכנית המשחק הקבועה מול מילאנו כשל, ספרופולוס יצטרך לחזור לסגנון שהביא לו שישה ניצחונות רצופים • כדור מהצד

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

מכבי תל אביב תתארח הערב (שישי) בספרד אצל ברצלונה, ותנסה לעשות את הבלתי ייאמן ולנצח את הקבוצה הכי נוצצת באירופה, ככל הנראה ללא שני השחקנים הכי חשובים שלה - עומרי כספי וסקוטי ווילבקין הפצועים.

אחרי שנים שחונות, הקטלונים החליטו לבצע מהפכה ולהשקיע הון עתק בסגל, במטרה ברורה לקטוף את התואר הנחשק – אלופת אירופה. כדי להצליח במשימה, החתימו הסגולים סוללת כוכבים עוצמתית: קורי היגינס שהגיע מצסק"א, אלכס אברינס שנחת ישירות מאוקלהומה סיטי, הסנטר ברנדון דייויס ממצטייני העונה שעברה במפעל, מלקולם דילייני וכמובן ניקולה מירוטיץ', שהגיע בסכום דמיוני בממדים אירופיים, ומרוויח לפי הדיווחים כ-12 מיליון יורו לעונה.

לעוד כתבות בנושא:

עם האוכל בא התיאבון: האם מכבי תל אביב מסוגלת לנצח באיטליה?

המבחן האמיתי: מכבי ת"א מתארחת אצל באסקוניה – ללא כספי

תמשיך את רצף הניצחונות? מכבי ת"א מארחת את אלבה ברלין

Jkldfgh
אותלו האנטר, מכבי תל אביב | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

אולם, חלומות לחוד ובינתיים מציאות לחוד. ברצלונה אומנם מהקבוצות המאיימות בליגה, אבל היא טרם הצליחה לממש את הפוטנציאל האמיתי שגלום בה. בליגה היא עדיין מאחורי ריאל מדריד, וביורוליג היא רשמה שני הפסדים עד כה, אך קבוצת הצמרת היחידה שניצחה עד כה זו אנאדולו אפס, במחזור הראשון של העונה. מדובר בקבוצה מהטובות ביורוליג, אך לא אחת שהוכיחה בינתייםש היא רמה מעל כולן.

אין ספק, ללהקה הקטלונית אין עדיין את הכימיה הדרושה כדי להפוך מפלצת. אברינס בקושי לוקח זריקות והוא מחזיק בממוצע של 4.4 נקודות בלבד לערב. דילייני קולע באחוזים נוראיים, וברנדון דיוויס מציג יכולת סבירה, אך רחוקה מזו שהראה אשתקד. היחידים בין השחקנים החדשים שעושים את המצופה מהם הם היגינס, עם 14 נקודות לערב, וכמובן מירוטיץ', שמספק 18 נקודות, כמעט שישה ריבאונדים ו-19 נקודות מדד בממוצע.

שחקני מכבי תל אביב בכדורסל ג'ון דיברתולומיאו, ג'ייק כהן ואנג'לו קלויארו
שחקני מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומיאו, ג'ייק כהן ואנג'לו קלויארו | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

הסגל של ברצלונה, כמובן, אינו מורכב רק משחקנים חדשים. בשורות הסגולים משחקים גם הפורוורדים קייל קוריץ' שעושה הרבה נזק מהספסל עם עשר נקודות לערב, וכן ואדם האנגה, המצטיין בעיקר בהגנה. גם הסנטרים אנטה טומיץ' ופייר אוריולה המשיכו לעונה נוספת בברצלונה, ומשלימים ארסנל קטלני למדי עבור סבטיסלב פשיץ', שמאמן את פרויקט היוקרה.

מנגד, כאמור, ספרופולוס מגיע להתמודדות בעמדת נחיתות ברורה, כששאלת הכשירות של ווילבקין קריטית כמובן, אם כוכב הצהובים אכן ייעדר. הגארד האמריקני נראה השנה שונה לחלוטין. האחוזים שלו השתפרו פלאים, הובלת הכדור יציבה יותר, ואפילו בהגנה הוא מראה מדי פעם ניצוצות. כשווילבקין נכנס לזון, אין אף קבוצה שיכולה לעצור אותו, ובהפסד למילאנו הוא החזיק את הצהובים בחיים כמעט לבד. גם החיסרון של כספי, שמהווה כנראה את הבורג השני בחשיבותו בקבוצה, יקשה מאוד על ספרופולוס.

ג'ון דיברתולומיאו, מכבי תל אביב בכדורסל
ג'ון דיברתולומיאו, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

בלעדיהם, למכבי אין הרבה סיכוי להתמודד מול ברצלונה. כדי לתת פייט באולם של היריבה, מאמן הצהובים יצטרך לחשוב היטב על המשחק במילאנו, שבו ניסה לשנות את תוכנית המשחק הרגילה כדי להתאים את עצמו ליריבה עדיפה – ושילם ביוקר. ייתכן שעדיף לאלופת ישראל להמשיך לשחק כיצד שעשתה עד כה, ולתת לברצלונה להתמודד עם הקצב המהיר, החטיפות והמשחק בצבע.

בלאק, האנטר ואייסי לא נופלים מהקו הקדמי של הקטלונים, ובהיעדר ווילבקין, יצטרכו וולטרס ודיברתולומיאו להכניס לעברם הרבה כדורים. עבור האחרון, שצפוי לקבל דקות רבות יחסית, זו גם הזדמנות נהדרת להוכיח מה הוא שווה. אשתקד, ניצל כל רגע על הפרקט והפגין יכולת גבוהה ביותר, כאשר לעיתים אף נראה כגארד הטוב בקבוצה. נוסף אליו, גם זוסמן יצטרך לקבל זמן פרקט רב, כדי לנסות לעצור את מירוטיץ'. גם תוכנית משחק כזו לא בהכרח תספיק מול סגל עדיף בהרבה, אך משחק שקול בברצלונה, אפילו כזה שמסתיים הפסד, יהווה תקווה להמשך העונה.