שופט העליון לשעבר צבי טל שעמד בראש ״ועדת טל״ נפטר בגיל 94

טל הלך לעולמו בגיל 94, נמנה בין שופטי ביהמ"ש המחוזי אשר דנו את ג'ון דמיאניוק לגזר דין מוות ועמד בראש ועדה שבחנה הסדר דחיית שירות לבחורי ישיבה. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים

זמן צפייה: 00:15

שופט בית המשפט העליון בדימוס, צבי טל, נפטר הבוקר (שלישי) בגיל 94. הוא הותיר אחריו את אשתו חנה וחמישה ילדים. טל עמד בראשות "ועדת טל" שדנה בהסדר דחיית שירות לבחורי ישיבות ואשר בעקבותיה חוקק בשנת 2002 "חוק טל".

טל נולד בפולין בשנת 1927 ועלה לארץ בגיל 8. הוא למד בישיבת בני עקיבא בכפר הרא"ה, שירת ב"הגנה" ובצה"ל, ולאחר לימודיו עבד במצטבר כ-25 שנה בתור עורך דין עד שמונה לשופט בית המשפט המחוזי בירושלים. בשנת 1994 מונה לשופט בית המשפט העליון עד פרישתו ב-1997.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשיפה: רוני אלשיך ייעץ לשניים ממובילי מחאת הדגלים השחורים

השר לביטחון הפנים נגד להב"ה – ביקש להגדירו כ"ארגון טרור"

דרמה בארה"ב: שחקן בליגת הפוטבול המקצוענית יצא מהארון

הוא נמנה בין שופטי בית המשפט המחוזי אשר גזרו על ג'ון דמיאניוק עונש מוות, גזר דין אשר התהפך בבית המשפט העליון לאחר מכן ולבסוף דמיאניוק זוכה מחמת הספק. במשך השנים טל ביקר בחריפות את האקטיביזם השיפוטי ובריאיון לאחר פרישתו ענת סרגוסטי אמר כי "בית המשפט העליון מתערב יותר מדי בניהול המעשי של המדינה - מרוב כוח הוא כבר חורג מהגבולות".

שר המשפטים גדעון סער הגיב לפרסום בציוץ בטוויטר: "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו. טל שכל את בנו משה במלחמת יום הכיפורים, ישב בדין במשפטים החשובים ביותר ונותר תמיד עניו ובעל מצפן יהודי, ציוני ומשפטי. תנחומי למשפחתו".

הלווייתו תצא היום בשעה 18:00 מבית ההספד קהילת ירושלים בגבעת שאול.