"לא כל אחד היה עושה זאת": אב הילדים שניצלו הודה למשפחת המחלץ

אביהם של שלושת הילדים שחולצו באגם זיקים נפגש עם בני המשפחה של מיכאל בן זיקרי, שטבע למוות בזמן שהציל את השלושה וקרובת משפחה נוספת, ושחזר את ההתרחשויות: "הוא נכנס פנימה, 4-3 פעמים"

זמן צפייה: 02:51

אביהם של הילדים שחולצו באגם זיקים על ידי מיכאל בן זיקרי, שטבע למוות במהלך החילוץ, נפגש היום (שבת) עם בני המשפחה של בן זיקרי והודה להם. האב שחזר בפני בני המשפחה את ההתרחשויות: "הוא נכנס פנימה, חיפש ולא מצא. גם אני נכנסתי, צללתי למטה, ולא מצאתי. הוא עוד פעם ניסה, הוא נכנס שלוש-ארבע פעמים ואמר לי 'אני לא מוצא אותם'. הוא יצא עם הילדה, הרים אותה, אני לקחתי אותה ממנו ועשינו לה החייאה". האב סיכם: "לא כל בן אדם יכול לעשות דבר כזה".

עוד בחדשות 13:

אשתו של המחלץ שטבע: "הוא אמר לי 'הפעם זה עד המוות ביחד'"

גבר טבע למוות באגם ליד זיקים אחרי שחילץ 4 בני משפחה

אבי הילדים שניצלו מודה למשפחת המחלץ שטבע
אבי הילדים שניצלו מודה למשפחת המחלץ שטבע | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר אשתו של בן זיקרי, חלי, שחזרה לראשונה את רגעי האימה אתמול. "הוא נכנס למים ב-15:00 ויצא ב-17:30", סיפרה, "ניסיתי לחזור למים ולהציל אותו, אבל המשטרה תפסה אותי ולא נתנה לי. ידעתי בדיוק איפה הוא נמצא".

"איך אספר עליו בלשון עבר? זה לא נתפס לי", היא הוסיפה, "אני ומיכאל התחתנו לפני ארבעה חודשים. אין לי מילה אחת רעה להגיד עליו. הוא בעל נתינה ענקית, מצחיק ואכפתי". חלי מוסיפה כי בעקבות משבר הקורונה הם חוו משבר זוגיות ואף נפרדו, אך חזרו "לקשר הדוק יותר".

מיכאל בן זיקרי
מיכאל בן זיקרי

הבוקר פורסם כי גופתו של מיכאל בן זיקרי, תושב אשדוד בן 45 הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר לבדיקת נסיבות הטביעה, זאת לבקשת בני משפחתו. הארבעה שאותם הציל, קרובי משפחה תושבי המועצה המקומית חורה, בהם אישה כבת 40, נערה בת 14, ילד בן עשר וילדה בת שבע חולצו במצב קל. לאחר שמיכאל בן זיקרי לא יצא מן המים, הגיעו כוחות גדולים במטרה לאתרו, וכאמור הוא אותר ללא רוח חיים.