יוסי בניון פורש מכדורגל; מונה למנהל המקצועי של בית"ר ירושלים

אחד מהכדורגלנים הישראלים הגדולים בכל הזמנים הודיע בגיל 38 על פרישה וימשיך בתפקיד ניהולי בבית"ר. "רוצה להודות למועדון על האמון והרצון לדרך משותפת לשנים קדימה"

זמן צפייה: 02:09

יוסי בניון, אחד הכדורגלנים הישראלים הגדולים בכל הזמנים הודיע היום (חמישי) על פרישה ממשחק בתום העונה. בניון, שבעוד פחות מחודש יחגוג 39, מונה לתפקיד המנהל המקצועי בבית"ר ירושלים, שבה הוא משחק היום. הוא יעבוד לצד יושב הראש וסמל המועדון אלי אוחנה ויהיה אחראי על בחירת המאמן ובניית הסגל.

הבעלים של המועדון, משה חוגג, התייחס למינוי ואמר: "אין לי ספק שניסיונו העשיר של יוסי יסייע להוביל את בית"ר ירושלים למקום הראוי לה, אנו נכנסים לעידן חדש בו ההצלחה העתידית תיבנה באופן השקול והנכון מתוך ראייה אסטרטגית לטווח הרחוק".

"רוצה להודות למועדון על האמון והרצון לדרך משותפת לשנים קדימה למען הצלחת המועדון היקר הזה", אמר בניון. "אני רוצה שכל אוהד בית"ר ירושלים ידע כי המילים הללו נאמרות מהלב לכל אחד ואחת בצורה אישית. תודה שעטפתם אותי באהבה כל כך גדולה מהרגע הראשון, קיבלתם אותי אליכם כמו שנולדתי וגדלתי פה בירושלים. אני רואה בעתיד המשותף שלנו את הזכות להחזיר ובגדול, כמו שמגיע לכם. אני לא אשכח את מה שגרמתם לי להרגיש לעולם. אוהב אתכם".

בניון נחשב לאחד מגדולי הכדורגלנים בישראל. הוא היה קפטן הנבחרת במשך שנים רבות ושיאן ההופעות של הנבחרת עם 102 הופעות, שבמהלכן כבש 24 שערים. את הקריירה המפוארת שלו החל בהפועל באר שבע ובמכבי חיפה ובשיאה שיחק במועדונים יוקרתיים באירופה, בהם, ליברפול, צ'לסי וארסנל.