טרגדיה בכיפור: 2 ילדים נהרגו בתאונות דרכים כשרכבו על אופניים

בן 8 נהרג לאחר שנפגע מרכב ברחוב ז'בוטינסקי פינת נמיר בתל אביב, שבו נהג צעיר כבן 20 מרמלה. בן 10 נהרג מאופנוע סמוך לכפר הנוער בן שמן ב-443. לפי מד"א, 2,491 בני אדם נזקקו לטיפול

זמן צפייה: 01:36

שני ילדים נהרגו היום (רביעי) בזמן שרכבו על אופניהם במהלך יום כיפור. ילד בן 8 נהרג בשעות הצהריים לאחר שנפגע מרכב בזמן שחצה את הכביש על אופניו ברחוב ז'בוטינסקי פינת נמיר בתל אביב. הוא פונה במצב קשה לבית החולים איכילוב, שם נאלצו לקבוע את מותו. נהג הרכב, צעיר בן 20 מרמלה, נעצר לחקירה ונבדק החשד אם נהג תחת השפעת סמים.

כשעה לאחר מכן, ילד בן 10 מלוד נהרג מפגיעת אופנוע בזמן שרכב על אופניים בבן שמן סמוך לכפר הנוער בכביש 443. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא, שם נפטר מפצעיו. נהג האופנוע, גם הוא מלוד, נפצע קל ופונה לבית החולים קפלן.

פראמדיקית מד"א, תרצה כרמי, סיפרה: "על הכביש המהיר שכב הילד כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מחבלת ראש קשה. אזרחים שהיו במקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה של מוקד מד"א, המשכנו את הטיפול הרפואי ותוך כדי ביצוע פעולות החייאה מתקדמות פינינו אותו במצב אנוש לבית החולים שם לאחר מאמצי החייאה רבים נקבע מותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ביום כיפור: שני הרוגים מירי סמוך לבית כנסת בגרמניה

אלימות נגד נשים: עלייה של 160% בפניות למוקד הסיוע בחמש שנים

אחרי נטישת ארה"ב: טורקיה פתחה במבצע צבאי נגד הכורדים בסוריה

ילדים רוכבים על אופניים ביום כיפור
ילדים רוכבים על אופניים ביום כיפור | צילום: רויטרס

בתוך כך, 2,491 בני אדם נזקקו במהלך החג לטיפול רפואי, מתוכם 1,852 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים - כך מסיכום פעילות של מגן דוד אדום. במהלך החג 268 בני אדם התעלפו, התייבשו וחשו ברע בעקבות הצום. 256 אנשים נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה עקב פציעה מרכיבה על אופניים, גלגיליות, קורקינטים וסקייטבורד, מהם נער כבן 13 שנפצע קשה בראשו כשנפל מקורקינט באשקלון. כמו כן, 22 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים.

כמו כן, 24 בני אדם נפצעו במהלך יום הכיפורים באירועי אלימות שאירעו ברחבי הארץ. באחד מהאירועים נורה למוות בהא עראר בן ה-36 על ידי אלמונים בזמן שנסע ברכבו סמוך לשכונת מגוריו בג'לג'וליה. שני גברים נוספים נפצעו בתקרית, אחד בינוני ואחד קל, ופונו לבית החולים מאיר.

צוותי מד''א הוזעקו גם להעביר 140 יולדות לבתי החולים, 3 מתוכן יולדו על ידי הצוותים בערים בית ג'אן, ירושלים ורחובות. שירותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים בארץ 60 מנות ומרכיבי דם במהלך יום הכיפורים. ממד"א נמסר כי נרשמה תקרית של יידוי אבנים על אמבולנס מד"א והפרעה לצוותים בכביש 75, סמוך לצומת השומרים.

כניסה לחדר מיון, אילוסטרציה
כניסה לחדר מיון, אילוסטרציה | צילום: חדשות 13

מבית החולים סורוקה נמסר כי צוותי חדרי המיון טיפלו ב-339 בני אדם במהלך יום הכיפורים - מתוכן 198 במיון כללי (פנימי, כירורגי ואורטופדי), 75 במיון ילדים ו-66 במיון נשים ויולדות, כאשר 42 מתוכן ילדו. 28 ילדים ובני נוער טופלו בעקבות פגיעות כתוצאה מנפילה מאופניים ומקורקינט. ד״ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל ביה״ח ומנהל המיון הפנימי בסורוקה, אמר: "חדר המיון סורוקה הוא הפעיל ביותר בישראל לאורך כל ימות השנה. הצוותים המסורים דואגים להעניק את השירות הטוב ביותר ואת הטיפול האיכותי ביותר בזמן הקצר ביותר. אני מודה לצוותים על עבודתם המאומצת לאורך כל השנה, תוך הקרבה אישית ומשפחתית במהלך ימי החג".

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר כי 17 ילדים ובני נוער נפגעו מתאונות אופניים וקורקינטים וטופלו. מרביתם הגיעו במצב קל וארבעה אושפזו להשגחה. עם כניסת החג, ילדה בת 11 הובאה לחדר המיון במצב קל עד בינוני לאחר שהוכשה על ידי נחש בעת ששהתה עם משפחתה בצימר באחד היישובים בגליל המערבי. היא טופלז ואושפזה ביחידה לטיפול נמרץ. במקרה אחר, ילד בן 11 מג'דיידה מכר הובא לבית החולים כשהוא במצב בינוני לאחר שנפל מסוס.

נוסף לכך, במהלך החג אירעו 15 לידות במרכז הרפואי לגליל - נולדו עשר בנות וחמישה בנים. עוד נמסר כי בסביבות השעה 13:30, רכב הסעות של המרכז נרגם באבנים בסמוך לתחנת משטרת נהריה. הרכב היה ריק מנוסעים, מלבד הנהג שלא נפגע. עם זאת, לשמשת הרכב נגרם נזק. כמו כן מהמרכז הרופאי נמסר כי 17 ילדין

המרכז הרפואי מאיר
המרכז הרפואי מאיר | צילום: חדשות 13

נוסף לכך, מדוברות כבאות והצלה של מחוז ירושלים נמסר כי במהלך החג הצוותים הוזעקו לעשרות אירועים כמו שריפות, חילוצים, חומרים מסוכנים ועוד.

סמוך לכניסת צום החלה שריפה במבנה המשמש כפנימייה של ישיבה ברחוב דוד ילין. התושבים פונו מן הבניין ולוחמי האש התשלטו על הלהבות.

אלי כהן, מפקד צוות הכיבוי וההצלה שחילצו את הפעוט מהדירה באשקלון
כבאות והצלה | צילום: דוברות כבאות והצלה

בשעות הצהריים של יום כיפור פרצה שריפת חורש גדולה בוואדי הנמצא דרומית מערבית לשכונת גילה. שמונה צוותי כיבוי, בסיוע רביעיית מטוסים של טייסת הכבאות "אלעד" ובסיוע של אנשי קק"ל, השתלטו לאחר מספר שעות על האש ומנעו את התפשטותה.

בשעות אחר הצהריים הוזעקו צוותי כיבוי בעקבות דיווח על דליפת גז חזקה בבניין ברחוב השח"ל הנמצא בשכונת גבעת מרדכי. לוחמי האש הגיעו למקום וגילו באמצעות גלאים מיוחדים כי באחת הדירות ישנה הצטברות של גז ברמה קריטית – וזאת כתוצאה מברז גז שהושאר פתוח בדירה. לוחמי האש פינו את תושבי הבניין, וטיפלו באירוע.