"אב מסור": אביו של החייל החטוף נחשון וקסמן הלך לעולמו

26 שנים לאחר שבנו נחטף ונרצח ע"י מחבלי חמאס, יהודה וקסמן נפטר. אשתו סיפרה לחדשות 13: "המצב שלו הידרדר בשנתיים האחרונות - היו לו ייסורים והוא השתחרר מהם". נתניהו: "יהודה בחר בחיים"

זמן צפייה: 03:41

יהודה וקסמן, אביו של החייל נחשון וקסמן שנחטף ונרצח על ידי מחבלי חמאס לפני 26 שנים, הלך היום (חמישי) לעולמו בבית החולים הדסה עין כרם בגיל 73. הלווייתו תצא בשעה 19:00 מקהילת ירושלים הר המנוחות בגבעת שאול. אסתר, אשתו, סיפרה לחדשות 13 כי הוא היה "אב מסור, לומד כל הזמן, איש משכיל". עוד סיפרה כי "המצב שלו התדרר בשנתיים האחרונות, ובשבועיים האחרוניים בצורה חמורה ביותר, היו לו יסורים והוא השתחרר מהם. חור ענק הוא השאיר".

בני משפחתו, ילדיו ורעייתו ביקשו למסור כי "אבינו נגאל מיסוריו, כאשר השירות הפליאטיבי בהדסה עשו ממש חסד של אמת, בעזרה בהקלה על הסבל ועל הכאבים ובזכותם הוא נפטר כשהוא לא סובל. זה הדבר שהיה עבורו ועבורנו הכי חשוב ומשמעותי. אנו מודים לצוות הסיעודי והרפואי על מסירות ועל עבודת קודש".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש המוסד ביקר בירדן והעביר למלך מסר מנתניהו בעניין הסיפוח

"נכנס לחדרה, סגר את הדלת – ואנס": צעיר נאשם באונס ילדה בחיפה

"דינו מאסר עולם": אישום נגד הפלסטיני שהרג את עמית בן יגאל

יהודה וקסמן, אביו של החייל נחשון וקסמן
יהודה וקסמן, אביו של החייל נחשון וקסמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למותו ואמר: "שמעתי בצער על פטירתו של יהודה וקסמן. אחרי הרצח הנורא, יהודה בחר בחיים - חינך ולימד לערכים, לתורה ולאהבת העם והארץ. בשמי, בשם רעייתי שרה ובשם כל אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים לאסתר ולבני משפחתו. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "היום נפרדנו בכאב גדול מיהודה וקסמן, אביו של נחשון וקסמן ז׳׳ל, שהלך הבוקר לעולמו. יהודה היה דוגמה ומופת לאב מסור שקם מתוך כאב עצום והמשיך עם החיים למרות האסון הכבד. תנחומיי לאסתר ולבני משפחת וקסמן. שלא תדעו עוד צער".

גדי גבריהו, יו״ר תג מאיר, ספד לו: "לעולם לא נשכח את נאומו המרטיט של יהודה בבית הכנסת ע"ש יצחק רבין ברחובות. יהודה תאר בפרוט רב את מערכת היחסים המאוד מיוחדת שנרקמה בינו לבין רבין בשנה שבין הרצח של נחשון לרצח של יצחק. רבין היה מטלפן ליהודה כל ערב שבת ובין היתר היה חוזר ואומר 'אני יודע מה המשמעות של לשבת מסביב לשולחן השבת ללא נחשון'. יהודה סיפר ששניהם היו בוכים ביחד".

כזכור, נחשון וקסמן נחטף על ידי מחבלי חמאס שהתחפשו למתנחלים כאשר חיכה לטרמפ בתחנה בצומת הטייסים שליד יהוד. הם לקחו אותו אל ביר נבאללה שמצפון לירושלים, שם החזיקו בו כבן ערובה.

מבצע החילוץ של נחשון וקסמן
מבצע החילוץ של נחשון וקסמן | צילום: חדשות 13

למחרת החטיפה שיחררו המחבלים קלטת שבה נראה אחד החוטפים עומד מאחורי וקסמן שבמדי צה"ל. המחבלים דרשו את שחרורם של כ-200 מחבלים, בהם השיח אחמד יאסין, אחד מראשי הארגון.

צה"ל הצליח לאתר את מיקום הבית שבו החזיקו המחבלים בוקסמן וכוח של סיירת מטכ"ל נשלח למקום במטרה להשתלט על המחבלים ולשחרר את וקסמן. אלא שהפריצה התעכבה והמחבלים ירו בו למוות לפני שהספיקו לוחמי הסיירת להצילו. בתוך הבית התפתח קרב יריות מטווח אפס בין הלוחמים לחוטפים.

ניר פורז, מפקד אחד הכוחות, נהרג בחילופי היריות ושבעה חיילים נוספים מהסיירת נפצעו. לאחר ניסיון החילוץ הטראגי נאם ראש הממשלה דאז, יצחק רבין, מול כלי התקשורת הישראליים וקיבל על עצמו את האחריות לתוצאות המבצע: "אני כראש הממשלה ושר הביטחון, נושא באחריות להחלטה על הפעולה שבוצעה הערב".