"מעשה עילאי": הוריד 50 ק"ג כדי לתרום כליה לאדם שאינו מכיר

יהונתן דרורי רצה להציל חיים, אך בשל משקל עודף נאסר עליו לבצע את ההליך, והוא בחר לעבור קיצור קיבה. לאחרונה נמצאה התאמה בינו לאורן אקרמן, ובשבוע שעבר עשו את הניתוח. "להשתחוות בפניו"

זמן צפייה: 02:32

לפני כשנתיים וחצי יהונתן דרורי, תושב היישוב יצהר בשומרון ואב לשישה, החליט שהוא מעוניין להציל חיים ולתרום כליה בלי להכיר את האדם הנתרם. הוא התחבר אל עמותת "מתנת חיים", אלא שאז התברר שמשקלו סיכן את הליך התרומה ולא אפשר לו להמשיך בו, אך הוא לא ויתר והחליט לעשות ניתוח קיצור קיבה.

"כשפניתי בפעם הראשונה אמרו לי שעקב המשקל שלי אני לא יוכל לתרום, אז הייתי במשקל עודף", סיפר יהונתן, "הייתי צריך לרדת חמישים קילו בשביל לתרום כליה. הבנתי שאני חייב ללכת על אופציה של ניתוח".

יהונתן דרורי, הוריד 50 ק''ג על מנת לתרום כליה לאדם שאינו מכי
יהונתן דרורי, הוריד 50 ק''ג על מנת לתרום כליה לאדם שאינו מכיר | צילום: חדשות 13

לפני שבועות אחדים נמצאה התאמה בין יהונתן לבין אורן אקרמן, אב לשלושה מהיישוב מיתר בדרום הארץ, שחיכה זמן רק לתרומת כליה. "היה קשה למצוא לי כליה", סיפר, "גם חברים וגם משפחה התנדבו לתרום לי, אבל הם לא התאימו".

בשבוע שעבר השניים הגיעו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כדי לעבור את הניתוח. כשנפגשו, אורן אמר ליהונתן: "המעשה שעשית הוא מעשה עילאי. זה לא מובן מאליו שאדם בא ונותן חיים למישהו אחר. אתה חלק מהמשפחה שלנו. לא קיבלתי רק כליה, קבלתי משפחה חדשה". לאחר מכן הוסיף אורן: "עם כזאת נחישות לתרום למישהו אחר חיים אין לי אלא להשתחוות בפניו".

יהונתן דרורי, הוריד 50 ק''ג על מנת לתרום כליה לאורן אקרמן אותו מעולם לא הכיר
יהונתן דרורי, הוריד 50 ק''ג על מנת לתרום כליה לאורן אקרמן אותו מעולם לא הכיר | צילום: חדשות 13

יהונתן כבר בבית ואקרמן עדיין בהתאוששות, מתכונן לקראת החיים החדשים שזכה להם בזכות נדיבות לב נדירה של אדם שלא פגש בו מעולם קודם לכן.