9 שנות מאסר וחצי לצעיר שדרס למוות שני רוכבי אופניים בשרון

גזר הדין ניתן כחמישה חודשים לאחר שיהונתן פדידה הורשע בדריסת יניב לוגסי ותומר ויינשטיין בדצמבר 2019. עוד קבעה השופטת כי יהיה עליו לפצות את משפחות ההרוגים על סך 100 אלף שקלים כל אחת

זמן צפייה: 02:11

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (רביעי) תשע שנות מאסר וחצי על יהונתן פדידה, תושב אשקלון בן 30, כחמישה חודשים לאחר שהודה כי דרס למוות את רוכבי האופניים יניב לוגסי ותומר ויינשטיין בשרון בדצמבר 2019.

כמו כן, השופטת דנה מרשק-מרום קבעה כי על פדידה לשלם למשפחות ההורגים פיצוי כספי בסך 100 אלף שקלים למשפחה. בנוסף, נגזרה עליו פסילה בפועל והוא לא יהיה רשאי להחזיק ברישיון נהיגה למשך 15 שנים מיום שחרורו.

יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון
יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון | צילום: באדיבות המשפחות

"כשנה לפני ביצוע העבירות, רכש פדידה רכב שעבר 'שיפורים' בגלגלים ובמנוע, להם היה מודע, כמו גם לעובדה שמדובר בעבירה על החוק. לפני התאונה, לא עלה בדעתו כי שינויים ברכב עלולים לגרום לתאונה או מסכנים אותו או אחרים", נכתב בגזר הדין. עוד אמרה  השופטת מרשק-מרום כי "באשר לעבירות הסמים ושיבוש מהלכי משפט, מסר כי ערב קודם לתאונה עשה שימוש בקנאביס בכמות גדולה, ועל כן ניכרה השפעתו גם לאחר מספר שעות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הושגה פשרה: תושבי אביתר יעזבו את המאחז שהקימו עד סוף השבוע

ברגע האחרון – שינוי במתווה החל"ת: יותר אוכלוסיות יקבלו אבטלה

בישראל מעריכים: איראן מנסה להשיג כניעה אמריקנית מוחלטת

עדי ומירה במשפט הנהג שפגע בבני זוגן והרג אותם
עדי ומירה במשפט הנהג שפגע בבני זוגן והרג אותם | צילום: צילום מסך

עו"ד שגיא שגב, מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), מסר בתגובה לגזר הדין: "העונש שנגזר ממשיך את מגמת ההחמרה ביחס לתאונות דרכים קטלניות בכלל ולנהיגה בקלות דעת ותחת השפעת סמים בפרט. כזכור, לאור נסיבות המקרה החמורות, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להחמיר עם הנאשם ולהטיל עליו 12 שנות מאסר".

פרקליטו של פדידה, עו"ד עדי כרמלי, אמר בתגובה לגזר הדין: "בית המשפט הגיע לתוצאה ראויה במקרה הזה. אנחנו לא חושבים שהיא קלה מדי". עוד הוסיף פרקליטו של פדידה: "בית המשפט התרשם מאוד מלקחית האחריות הכנה והאמיתית של יהונתן, בדומה לשירות המבחן. יהונתן כואב וסובל, ולוקח אחריות מלאה על מעשיו".

עו״ד עדי כרמלי
עו״ד עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

בנובמבר אשתקד, כמעט שנה לאחר ששני החברים נהרגו כתוצאה מפגיעת רכב בהם, האלמנות עדי ומירה סיפרו לחדשות 13 על השנה הקשה שעברה עליהן, מאז שבני זוגן נהרגו. "אין נחמה ואין הקלה", סיפרה עדי, אלמנתו של תומר. "התחושה של הריקנות, הכאב והחוסר זה משהו שמלווה אותנו יום-יום, מבוקר עד לילה. הגעגוע הוא משהו שלא ניתן לתאר אותו, זה משהו שתופס בכל רגע ביום. אין לו זמן ואין לו שעה".

התאונה הקשה שבה איבדו את בני זוגן חיברה בין עדי ומירה ובין שתי המשפחות. "פתאום עברה שנה אבל אנחנו רק התחלנו את האבל שלנו", שיתפה מירה, אלמנתו של יניב, שאמרה כי ההתמודדות הייתה קשה פי כמה לנוכח התפשטות הקורונה. "אין יוצא ואין בא, שבועות עם הילדים לבד בתקופה כזאת שצריך להכיל