צעיר טבע למוות בהצפה בנחל בצפון; סריקות אחר נער שנסחף

בן ה-27 נסחף בזרם של נחל חילזון ופונה לביה"ח זיו - שם נקבע מותו. נער נסחף לאחר שהטרקטורון שבו נהג התהפך במעיין סמוך לירכא - נערכות סריקות לאיתורו • גבר ושני ילדים סובלים מהיפותרמיה

זמן צפייה: 04:24

אמג'ד מוחמד ענאן בן ה-27 טבע למוות היום (חמישי) בנחל חילזון שבצפון הארץ, כתוצאה מזרם עז בעקבות מזג האוויר הסוער. הוא פונה לבית החולים זיו שבצפת תוך ביצוע פועולות החייאה, ושם בהמשך נקבע מותו.

אמג'ד מוחמד ענאן ההרוג מנחל חילזון
אמג'ד מוחמד ענאן ההרוג מנחל חילזון | צילום: באדיבות המשפחה

ענאן, תושב ואדי סלאמה, יצא מביתו לסגור את שער הדיר של העיזים, אותם הוא מגדל בסמוך לנחל חילזון. משלא חזר לביתו, הודיעו בני משפחתו למשטרה על העדרו, וכוחות החילוץ של משטרת ישראל החלו בסריקות אחריו. לאחר זמן מה בן ה-27 אותר כשהוא מחוסר הכרה, וצוותים רפואיים ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים.

חובש בכיר במד"א, ענאן בדארנה, סיפר: "קיבלנו דיווח על גבר שנסחף בזרם המים ולאחר סריקות ארוכות הוא אותר על ידי אזרחים ונמשה מהמים מחוסר הכרה. הוא היה ללא דופק וללא נשימה וסבל מהיפותרמיה קשה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות תוך כדי חימום גופו והוא פונה במצב קריטי תוך המשך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הסערה נמשכת: שלג כבד בחרמון, זרימות עזות בנחלי הצפון

ההתעללות בקשישים בשוק מחנה יהודה: נעצר חשוד רביעי

אסון נחל צפית: ראש המכינה בחקירתו – "המדריכה שיקרה לי"

[brightcove_iframe video_id='news-weather-20191226-1342' autoplay='0' credit='תיעוד מבצעי מד"א' desc='כוחות הצלה מעניקים טיפול לצעיר שנסחף בנחל חילזון ' kid='1_fwcflkl5' duration='14'']

בתוך כך, צוותי כיבוי והצלה, בסיוע יחידת להבה וצוללנים, פועלים בשעה זו  לאיתור עומרי אבו ג'נב, נער בן 17, שרכב על טרקטורון ונסחף בזרם סוער במעיין עין יפעם הסמוך ליישוב ירכא שבצפון הארץ. צעיר נוסף, בן 23, שהיה על כלי הרכב אותר וחולץ כשהוא במצב קל. כמו כן, הטרקטורון עצמו נמצא בסריקות והוצא מהנחל.

עומרי אבו ג'נב הנער שנסחף בנחל סמוך לכפר ירכא
עומרי אבו ג'נב הנער שנסחף בנחל סמוך לכפר ירכא | צילום: באדיבות המשפחה
Whatsapp Image 2019 12 26 At 1
הטרקטורון שאותר סמוך לכפר ירכא | צילום: כבאות והצלה

באירוע אחר, גבר כבן 50 ושני ילדים כבני עשר נסחפו עם רכבם בנחל שכם סמוך לחניאל. הם חולצו באופן עצמאי והוענק להם טיפול רפואי במקום ע"י צוות מד"א. השלושה במצב קל והם סובלים מהיפותרמיה.

הזירה בה הגבר ושני הילדים הובאו לקבלת טיפול רפואי לאחר שנסחפו
הזירה בה הגבר ושני הילדים הובאו לקבלת טיפול רפואי לאחר שנסחפו | צילום: דוברות מד''א

בעקבות מזג האוויר הסוער, קיר קרס בשכונת סליזיאן בנצרת וגרם לחסימת הכביש ולהצפות. למקום הוזנקו שלושה צוותי כיבוי, שערכו סריקות לאיתור לכודים - אך לא נמצאו נפגעים באירוע. עם זאת, נזק נגרם למספר רכבים שחנו בסמוך למקום.

[brightcove_iframe video_id='news-weather-20191226-1151' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד קריסת הקיר בנצרת' kid='1_0e109p8v' duration='10'']

[brightcove_iframe video_id='news-weather-20191226-1152' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד תוצאות קריסת הקיר בנצרת' kid='1_9aut5kyv' duration='6'']

מוקדם יותר בתל אביב, בעקבות מזג האוויר נוצרה תקלה ברמזורים באזור הרחובות רוקח-רפידים וראול ולנברג-פנחס רוזן, וכן באזור הכניסה להדר יוסף ורחוב בני אפריים. בעקבות זאת, נוצרו עומסי תנועה במקום, ושוטרים הוזעקו על מנת לכוון את התנועה.

[brightcove_iframe video_id='news-weather-20191226-1158' autoplay='0' credit='אסף פריד' desc='קריסת עץ בקיבוץ עין השופט בצפון הארץ' kid='1_91ueuvh9' duration='20'']

כמו כן, בשל הסערה, במהלך הבוקר נסחפה לכיוון החוף הסמוך לאשדוד אוניית מלט שהייתה אמורה להיכנס לנמל. האונייה עלתה על החוף, בצמוד לצד הדרומי של הנמל, והצוותים במקום ורשות הספנות והנמלים ניהלו את האירוע לחילוץ הצוות מהאונייה. מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית נמצאים בקשר שוטף עם חדר המצב של רשות הספנות והנמלים ותצפית נמל אשדוד. מפקחי המשרד נמצאים בשטח, בסמוך לאונייה, ובשלב זה לא אותרה דליפת שמנים לים ולחוף. המפקחים מלווים את האירוע, ובמידת הצורך ינקטו בכל הפעולות הנדרשות.

[brightcove_iframe video_id='news-weather-20191226-1146' autoplay='0' credit='עיריית אשדוד ' desc='אוניה שנסחפה באשדוד כתוצאה מהרוחות החזקות' kid='1_yell198w' duration='9'']

המשטרה נערכה מבעוד מועד למזג האוויר הסוער, שצפוי לגרום לחסימות צירים, הצפות ושיטפונות ברחבי הארץ. כמו כן הארגון פרסם המלצות לציבור, ביניהם לא לנסוע או לטייל באזורי שיטפון שעלולים להוות סכנת חיים. "אנו קוראים לציבור הנהגים כולו להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האוויר הסוער. מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים".

כמו כן, המשטרה פרסמה הנחיות בטרם הכניסה לרכב: בדיקת צמיגי הרכב, על מנת לוודא שהם תקינים ועם לחץ האוויר הנדרש. לבדוק כי המגבים תקינים ולדאוג לנקות את שמשות הרכב כדי לספק תנאי ראות טובה.

Whatsapp Image 2019 12 26 At 1
משטרת ישראל | צילום: דוברות המשטרה

בעת הנהיגה, יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות ובעת ביצוע פניות חדות. כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גדול – ולכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים. כמו כן, יש לשים לב להולכי הרגל, משום שבמזג אוויר גשום קשה יותר להבחין בהם ולבלום במקרה הצורך.