יאיר נתניהו ליועמ"ש: "מופנים כלפיי איומים - פתח בחקירה"

בנו של רה"מ פנה למנדלבליט בבקשה שיחקור מסרים שקיבל ברשתות החברתיות מגולשים, המהווים לטענתו תוכן מאיים ומסית. אחד הפוסטים שצירף בפנייה היה של הזמר אפרים שמיר. "חש שדמי מותר"

זמן צפייה: 00:35

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו לחקור איומים שקיבל ברשתות החברתיות מגולשים, המהווים לטענתו תוכן מאיים ומסית. "מזה תקופה ארוכה שמרשי סובל מבריונות רשת בצורה החריפה והחמורה ביותר שיש", כתב בפנייה עורך הדין עמית חדד, המייצג את נתניהו. " לאורך כל אותה תקופה, מופנות כלפי מרשי ובני משפחתו אמירות נאצה חריפות הכוללות הסתה לאלימות, איחולי מוות, איומים לפגיעות פיזיות קשות ועוד".

חדד הוסיף כי בשבועות האחרונים האיומים החריפו, וכי "לא עובר יום מבלי שמרשי נתון למתקפה חסרת תקדים של איומים והסתה". לפנייה צורפו צילומי מסך מפוסטים שעלו בפייסבוק ובטוויטר, בהם גם הפוסט של הזמר אפרים שמיר, שכתב "לחסל את הפסיכופת, אשתו הזונה המופרעת ואת הבן זונה הפרזיט הדוחה. אני תוהה אם זאת התחלה טובה לשיר מחאה חדש". "נוכח פרסומים חמורים אלה", כתב חדד, "יאיר ממש חושש לחייו וחש שדמו מותר".

עורך הדין סיכם את הפנייה בבקשה שמנדלבליט ינחה את הגורמים הרלוונטיים במשטרה ובמשרד המשפטים "לחקור את העבריינים שעומדים מאחורי פרסומים אלה ופרסומים אחרים", לשון ההודעה, "כך שימוצה עימם הדין. מלבד עוגמת הנפש הרבה אותה חווה מרשי, מדובר בפרסומים חמורים ביותר מהם עולה חשש אמיתי וכבד לשלומם ולגופם של מרשי ובני משפחתו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

רה"מ על תקיפת פרשן חדשות 13: "ראויה לכל גינוי – בושה וחרפה"

18 ילדים בגן, יום בשבוע בביה"ס לכיתות גבוהות: כך תיפתח שנה"ל

1,573 ישראלים אובחנו אתמול בקורונה – 195 במצב קשה

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כחודשיים, פעיל השמאל חיים שדמי, שתועד מאיים לפגוע ביאיר נתניהו, נחקר באזהרה ביחידת הסייבר של להב 433. זאת, לאחר שלפני יומיים ראש הממשלה הגיש נגדו תלונה במשטרה, בגין איומים על בנו. שניים נוספים החשודים באיומים נחקרו גם הם. השלושה שוחררו בתום חקירתם בערבות, ללא תנאים. עשרות אנשים הגיעו לכניסה למשרדי היחידה כדי להביע בו תמיכה וקראו לעברו "חזק ואמץ". שדמי עצמו אמר לתומכיו לפני שנכנס לחקירה כי "הצדק והאמת ינצחו, אין כוח שחזק מהם".

כאמור, ביום רביעי ראש הממשלה נתניהו הגיש תלונה במשטרה נגד שדמי, שלטענתו איים על חיי בנו יאיר וקרא להשליך בקבוק תבערה על מעון ראש הממשלה. זאת, לאחר ששדמי תועד במהלך הפגנות מול המקום כשהוא אומר "תאמין לי, אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים, יום אחד תהיה בלעדיהם - אין לדעת...". לטעת נתניהו, מדובר בקריאות שכוללות הסתה לרצח. "ההסתה בשמאל הקיצוני חצתה קווים אדומים. מדובר באיומים ממשיים על חייו של בני. אסור להתעלם מאיומים אלה", מסר ראש הממשלה.

פוסטים נגד משפחת נתניהו
פוסטים נגד משפחת נתניהו | צילום: צילום מסך
פוסטים נגד משפחת נתניהו
פוסטים נגד משפחת נתניהו | צילום: צילום מסך
פוסטים נגד משפחת נתניהו
פוסטים נגד משפחת נתניהו | צילום: צילום מסך
פוסטים נגד משפחת נתניהו
פוסטים נגד משפחת נתניהו | צילום: צילום מסך