תיעוד: קריסת הפיגום שהביאה למות הפועל בחיפה

מצלמת האבטחה באתר הבנייה בשכונת נוה שאנן תיעדה את רקע הקריסה, שבמהלכה נהרג פיראס יאסין, תושב עראבה בן 28. הקבלן, מנהל העבודה ומנהלת הפרויקט - עוכבו לחקירה

זמן צפייה: 00:27

מצלמת האבטחה באתר הבנייה בשכונת נוה שאנן בחיפה תיעדה את רגע קריסת הפיגום היום (שני), שהובילה למותו של פועל בניין בן 28, תושב עראבה.

ארבעה צוותי כיבוי והצלה הגיעו למקום על מנת לחלץ את גופתו שנלכדה תחת ההריסות. לאחר חילוץ מורכב וממושך של הכוחות, פראמדיקים של מד"א קבעו את מותו. בסריקות שנערכו במקום לא אותרו נפגעים נוספים. ארבעה מעובדי המקום ובהם הקבלן, מנהל העבודה ומנהלת הפרויקט - עוכבו לחקירה.

תיעוד: רגעי החילוץ שלאחר הקריסה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190422-1548' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_w7wjvm2u' duration='81'']

"כשהגענו למקום ראינו ערימה של פיגומים שקרסו מגובה", סיפר פרמדיק מד"א עופר ויניק. "מתחת לפיגומים נלכד גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר אלא לקבוע את מותו. הכוחות סורקים ומוודאים שלא נלכדו פועלים נוספים, אנחנו ערוכים לטפל במקום".

פיראס יאסין, פועל הבניין שנהרג בחיפה

ישראל אסל היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות מסר "הקטל בענף הבנייה נמשך נוכח ההפקרות של הקבלנים וגורמי האכיפה שאינם עושים די בהגנה על העובדים הכי חלשים בחברה הישראלית. על משרד העבודה בראשות השר חיים כץ לסגור אתרי בנייה לתקופות ממושכת של 30 יום, ועל יחידת פלס בלהב 433 לחקור באזהרה בכירים ובהם מנהלי חברות בהן נהרגו פועלים ולפעול להגשת כתבי אישום פלילים", אסל הוסיף: "בהתאם למעקב של הפורום למניעת תאונות עבודה מתחילת 2019 נהרגו 25 עובדים בתאונות עבודה, מתוכם 14 בענף הבנייה ו-11 עובדים בענף התעשייה והחקלאות".