לבקשת שר הפנים: היועמ"ש אישר את הארכת שעון החורף בחודש

דרעי ביקש לדחות את תחילת מועד שעון הקיץ לאחד במאי, כדי לצמצם את תנועת האנשים ברחובות בשעות הערב ברקע התפשטות הקורונה. מנדלבליט הודיע כי הוא מקבל את הבקשה, אך ראש המל"ל יצטרך להכריע

זמן צפייה: 01:09

מגפת הקורונה: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר הערב (ראשון) את בקשת שר הפנים אריה דרעי להאריך את שעון החורף בחודש נוסף - ולא לעבור לשעון קיץ בתחילת אפריל. ראש המל"ל יצטרך להכריע בסוגיה.

מוקדם יותר מסר השר דרעי: "יזמתי לפני מספר ימים את דחיית שעון הקיץ כדי למנוע מילדים ומבוגרים להסתובב בשעות אור נוספות, מחוץ לבית. ובכך לצמצם את השימוש במרחב הציבורי בימים אלה. התייעצתי על כך עם ראש הממשלה נתניהו וקיבלתי את הסכמתו העקרונית. אנחנו הולכים לחוקק תקנות שעת חרום כדי לדחות את תחילת מועד שעון הקיץ ל-1 במאי. נמצאים כעת בתהליכים מול משרד המשפטים כדי לאפשר הגשת תקנות שעת חרום לאישור הממשלה".

עוד בחדשות 13:

באוצר שוקלים: "הלוואת קורונה" מהציבור – לטובת מימון המשבר

בעקבות הידבקות מטפלת: שישה חוסים במעון בגדרה אובחנו בקורונה

עובדת בשערי צדק הדביקה פג בן חודשיים בקורונה – מצבו קשה

אריה דרעי
אריה דרעי | צילום: חדשות 13

ברשות התקשוב הממשלתית ו"ישראל דיגיטלית" הודיעו כי תאריך המעבר בין תקופת שעון החורף לשעון הקיץ מוגדר באופן מובנה במערכות ההפעלה של שרתים, מחשבים, ציוד תקשורת ואף טלפונים סלולרים. כדי לשנות את תאריך החלפת השעונים, על יצרני מערכות ההפעלה לייצר גרסת תיקון, להפיץ אותו, ולאחר מכן להתקין את העדכון בכל שרת, מחשב וטלפונים במחשבי הממשלה ושל גורמים רבים במשק. עדכון השרת כרוך בימי עבודה רבים ולא ניתן לבצע זאת עד יום חמישי בלילה, תאריך התחלת שעון הקיץ.

רשות התקשוב הממשלתית ו"ישראל דיגיטלית" ציינו עוד כי במצב שבו חלק מהמחשבים עובדים באזורי זמן שונים, עלולות להיווצר תקלות והשבתת מערכי מחשוב שלמות. בנוסף, העדרות עובדים רבים בסקטור הפרטי, יקשו על ביצוע השינוי. לאור זאת, ובשל חשיבות דחיית שעון הקיץ בשל הדחיפות להישאר בבתים, פנה הלילה השר דרעי לראש המל"ל, מאיר בן שבת, למצוא פתרון למצב שנוצר.

אמש התראיין ראש הממשלה בנימין נתניהו לחדשות 13 בנוגע למשבר הקורונה, ואמר כי "אם לא תהיה ברירה - נטיל קנסות על אזרחים או נלך להסגר מלא". בכך אישר נתניהו את פרסום חדשות 13, לפיו דן בהטלת קנסות על יציאה מהבית שלא לצורך הצטיידות או קבלת טיפול רפואי - אף שצו משרד הבריאות לא אוסר על יציאה גורפת מהבית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה התייחס גם לנושא הבדיקות, ולפרסומים לפיהם המעבדות פועלות בצורה חלקית בלבד. "אני לא חושב שתהיה בעיה של בדיקות, מעריך שנעלה לעשרת אלפים בדיקות ביום השבוע – וזה יציב אותנו בראש טבלת הבדיקות העולמית", אמר. כזכור, מוקדם יותר השבוע הורה השבוע על הגברת קצב הבדיקות, אך משרד הבריאות לא הצליח להגיע ליעד של 2,000 בדיקות ביום שהציב לעצמו.

"גם סין לא בדקה מיליארד בני אדם. אם אתה חולה ובדקת ומצאו שאתה חולה, תישאר בבית – הבדיקה לא תרפא אותך", המשיך. "אם אתה בודק או לא בודק, זה בסדר. אנשים עם תסמינים, בין אם הם נבדקים או לא, צריכים להישאר בבית. אנחנו יכולים לדבר עוד על נושא הבדיקות, אבל זה לא מה שיעזור לנו".