"מי רוצה להאכיל בדואי?": הסרטון המזעזע שרץ ברשתות החברתיות

בתיעוד נשמע גבר שטייל בפזורה, מחזיק עוגיה ושואל את ילדיו אם הם רוצים להאכיל ילדים שנמצאים מחוץ לרכב, כאילו היו בגן חיות. לאחר הסערה הודה כוכב הילדים "רוי בוי" כי הוא הדובר בסרטון

זמן צפייה: 00:41

בסרטון מזעזע שעלה אתמול (שישי) ברשת הטיקטוק ופורסם לראשונה בחדשות 13, נשמע גבר ישראלי, שטייל עם ילדיו בפזורה הבדואית שבנגב, שואל אותם "מי רוצה להאכיל בדואי?", ומעביר להם עוגיה, כדי שייתנו אותה לילדים הבדואים שעומדים מחוץ לרכב - כאילו שמדובר בחיות בכלוב. בשלב מסוים האבא, דובר השפה הערבית, מדבר עם הילדים בערבית ואומר להם לאכול את העוגיה. יש לציין כי לא ברור מה מקורו של התיעוד שאורכו 45 שניות. עם זאת, לאחר הפרסום הודה כוכב הילדים "רוי בוי" שמדובר בסרטון שהוא צילם לפני מספר שנים.

הסרטון המלא >>

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-20071182' autoplay='0' credit='' desc='הסרטון שבו גבר מתייחס בגזענות לבדואים' kid='1_45nxd060' duration='54']

"בשעות האחרונות מתרוצץ ברשת סרטון מטיול משפחתי פרטי מלפני חמש שנים. אני רוצה להביע את צערי העמוק על הדברים הנאמרים בו , הם אינם ראויים להיאמר", כתב הכוכב בפייסבוק. "זו לא דרכי לחנך כך את ילדי וזו לא הדרך לחנך אף ילד אחר. דרכי היא דרך של אהבת אדם ובדרך זו אמשיך ללכת. מצטער מעומק הלב ומבקש סליחה מכל מי שנפגע". במקביל הודיעה המשטרה כי הסרטון יועבר לבחינה בחטיבת החקירות.

אהובים שלי,
בשעות האחרונות מתרוצץ ברשת סרטון
מטיול משפחתי פרטי מלפני חמש שנים
אני רוצה להביע את צערי העמוק על...

פורסם על ידי ‏רוי בוי - הדף הרשמי‏ ב- יום שבת, 11 ביולי 2020

יאיר מעיין, מנכ"ל רשות הבדואים: "מגנה בתוקף את הארוע החמור של הסרטון העלוב והמבזה שברוב בושה העלה לרשת אדם עלוב שמחנך את ילדיו לגזענות והנהגות עלובה. התנהגות זו עומדת בניגוד מוחלט למעשה הגבורה של מיכאל בן זיקרי שהקריב את חייו כדי להציל משפחה בדואית שלמה ובכך לימד את כולנו פרק באחדות העם ללא הבדל של מוצא גזע ומין ודת. במותו ציווה לנו את החיים המשותפים בארץ ישראל לבני כל הדתות. יש קונה עולמו בשעה אחת כמו הגיבור מיכאל בן זיקרי ויש המאבד אותו ברגע אחד של טפשות ושנאה".

ח״כ רם בן ברק (יש עתיד) בעקבות הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות: "‏התנהגות גזענית כנגד בני אדם באשר הם וכנגד אזרחי מדינת ישראל הבדואים - היא מבחילה. צריך לגנות ולהוקיע אותה. ביבי וגנץ⁩ - הנה לכם נושא לדיון ב״קבינט הפיוס״ שלא התכנס ואני בספק אם יתכנס. אני מתכוון להעלות את הנושא לדיון בכנסת השבוע".