משהו קטן וטוב: הצעירות שמקדמות את שבילי הטיולים בעוטף עזה

מור כרמלי ואיתי שגיב טיילו בשביל הגולן, כשעלה להן הרעיון להקים מסלול דומה שיכיר לישראלים את הדרום. התוצאה: מסלול בן 95 ק"מ המתפרס על פני חמישה ימים בנופים הלא מוכרים של הנגב המערבי

זמן צפייה: 03:01

מור כרמלי ואיתי שגיב, קצינת סימולטור בחיל האוויר ומדריכת טיולים, יצאו באחד מסופי השבוע לטיול בשביל הגולן. בדרך, תוך כדי ההליכה הארוכה, עלתה בראשן של השתיים השאלה: למה אין שביל אזורי ארוך גם בעוטף עזה? "כשהתחלנו לחפש מידע על האזור, פתחנו מפות וספרי טיולים ובקושי מצאנו. אז התחלנו לדבר עם מורי דרך ולראות מהן נקודות העניין", סיפרה שגיב. "בחורף נדהמנו לגמרי שמעבר לתצפית הכלניות מכביש 232, אם נכנסים טיפה פנימה – מגלים עוד עולם מדהים".

שתי החברות שעברו לפני כשנה וחצי להתגורר בקיבוץ כרם שלום שבגבול הרצועה, כדי לחזק את העוטף, התחילו מיד בתכנון. התוצאה: מסלול בן 95 קילומטרים המתפרס על פני חמישה ימים בנופים מרתקים ולא מוכרים בנגב המערבי – מחוף זיקים ועד מצפה גבולות.

כרמלי ושגיב סיפרו כי היוזמה שלהן גרמה לישראלים רבים להירתם להצלחת השביל, אך היו מי שחששו בשל המתיחות הביטחונית השוררת באזור. "השאלה הראשונה שיש לציבור כשהוא חוצה את השטח הזה, היא אם לא מסוכן לטייל כאן", אמרה כרמלי. "ככה בעצם מפספסים את כל הדברים היפהפיים שקורים כאן".