זיהום בנחלי הצפון: 6 אתרים נסגרו בעקבות כמות חיידקים חריגה

משרדי הבריאות והגנת הסביבה הודיעו כי נאסרה באופן זמני הכניסה למים בנחלים: הירדן, הג'ילבון, משושים, אל על, זאכי והבניאס. מהמשרדים נמסר כי ימשיכו בדגימה ויעדכנו ככל שיידרש

זמן צפייה: 01:29

משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה הודיעו היום (שני) כי הכניסה למים אסורה בנחלים: הירדן - מהנקודה הצפונית שלו ועד לשפך הכינרת, ג'ילבון, משושים, אל על, זאכי והבניאס. זאת, בעקבות בדיקות שהצביעו על כמות חיידקים חריגה. עוד נמסר כי: "המשרדים ממשיכים בדיגום ובמעקב, ויעדכנו בהמשך ככל שיידרש".

גם בשנה שעברה נסגר נחל אל על לכניסת מטיילים עד להודעה חדשה בהנחיית משרד הבריאות, בעקבות תוצאות דיגום מים לא תקינות, כך נמסר מרשות הטבע והגנים. ממשרד הבריאות הובהר כי נמצאה חריגה של חיידקי קולי צואתי.

נחל המשושים
נחל המשושים | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אם הילדה שעפ"י החשד נאנסה במקלט בי"ס בדרום: "כל הבית הרוס"

הערעור התקבל: ניסו שחם הורשע בהטרדה מינית ומרמה והפרת אמונים

לקראת פרסום תוכנית השלום: גנץ נפגש עם פרידמן וגרינבלט

בשנה שעברה התרחשה התפרצות של מחלת הלפטוספירוזיס - עכברת, באזור הצפון שהנחילה מכה קשה עבור אתרי הטיולים בגליל ובגולן. כמה מהנחלים הפופולריים בארץ, בהם בריכת המשושים, פארק הירדן והמג'רסה, נסגרו לכניסת מטיילים דווקא בשיא עונת התיירות.

מחלת העכברת מועברת לבני אדם באמצעות הפרשות של בעלי חיים למקורות מים, ומסוכנת במיוחד באזורים בהם ישנם מקורות מים עומדים. לאחר ההתפרצות הוחלט על מבצע להזרמת מים מאסיבית לנחלי הגולן, במטרה להגביר את קצב זרימתם ולהפחית את ריכוז המזהמים בהם. למרות רצף השנים השחונות שהשפיע לרעה על משק המים, רשות הטבע והגנים, רשות המים ומקורות החלו בהזרמתם של כ-70 קוב מים מדי שעה למספר מקורות מים נפרדים - נחל זוויתן, בריכת המשושים, ושפך דליות - המג'רסה.