בשל גל הרציחות: ארדן יכנס דיון חירום עם המשטרה והמשותפת

בניסיון להתמודד עם העלייה באירועי האלימות בחברה הערבית יקיים השר לביטחון הפנים דיונים עם נציגי המשטרה ועם חברי הרשימה הערבית בדבר צעדים אפשריים: "מדובר במצב חירום ויש להילחם בו"

זמן צפייה: 01:43

בעקבות שורת אירועי הרצח במגזר הערבי בשבועות האחרונים יקיים מחר (חמישי) השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, דיון חירום עם פיקוד המשטרה בנוגע לסוגיית האלימות בחברה הערבית. בדיון יציגו נציגי המשטרה בפני השר צעדים חדשים ומיידיים לטובת שיפור הביטחון במגזר ולהתמודדות עם העלייה החמורה במקרי הרצח והאלימות.

"רמת האלימות והפשיעה ביישובים הערביים מחייבת מאבק נחוש בכל כלי שבידי המדינה", אמר ארדן. "יש להכריז על מצב חירום ולרכז את כל כוחות ויכולות המשטרה למיקוד במלחמה באלימות זו. זו הציפייה שלי מהמשטרה בחודשים הבאים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשד לרצח במג'ד אל-כרום: שני אחים נורו למוות, 2 נוספים נפצעו

חשד לרצח באום אל-פחם: צעיר בן 23 נורה למוות

חשד לרצח בעכו: צעיר בן 22 נורה למוות בעיר העתיקה

זירת הירי במג'ד אל כרום | צילום: דוברות המשטרה

בד בבד, המשטרה תגביר את הנוכחות הגלויה ביישובים שבהם אירעו אירועי אלימות רבים, בהם עכו, נצרת ואום אל-פחם. זאת, בהוראת ארדן.

כמו כן, ארדן ייפגש היום עם חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי, מנסור עבאס ומטאנס שחאדה, נציגי הרשימה המשותפת, על מנת לעדכן אותם בפעולות הצפויות, ולדון איתם בצעדים שניתן לנקוט כדי להיאבק באלימות במגזר. זאת בתקווה לרתום את הציבור הערבי למשימה.

מהמשרד לביטחון הפנים נמסר כי בשנים האחרונות הושקעו משאבים חסרי תקדים במאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית, על מנת לגשר על הפערים ההיסטוריים ארוכי השנים באכיפה במגזר. "מצב הפשיעה והאלימות בחברה הערבית הוא לצערי בלתי נסבל והטיפול בו נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר ארדן.

"מדובר במצב חירום ויש להילחם בו מלחמת חורמה כפי שנלחמים בטרור. אזרחי ישראל הערבים סובלים סבל רב ואני קורא גם למנהיגות הערבית לקחת חלק פעיל במאבק כדי להוביל יחד את השינוי ההיסטורי ולהביא ביטחון לאזרחי ישראל הערביים".

אתמול נורו למוות אחמד סאמי מנאע בן 36 ואחיו חליל סאמי מנאע בן 23, בתקרית ירי במג'ד אל כרום. נוסף אליהם, בתקרית נפצע קשה מדקירה אחיהם, בשנות ה-30 לחייו, ואדם רביעי נפצע קל כתוצאה מירי. הפצועים הועברו למרכז הרפואי לגליל, שם נקבע מותם של ההרוגים.

מבירור ראשוני של נסיבות האירוע עולה כי ככל הנראה התפתחה קטטה בין כמה מעורבים, ובמהלכה בוצע ירי.

פרמדיקים של מד"א שהגיע למקום סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הפצועים שוכבים כשהם בהכרה וסובלים מפציעות חודרות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים בשטח שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים ותרופות לשיכוך כאבים. העלנו אותם במהירות לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים, במהלך הפינוי מצבו של אחד הפצועים הדרדר והנשמנו אותו".

מתחילת שנת 2019, 70 בני אדם נרצחו בחברה הערבית. ביום שישי האחרון מאות תושבי אום אל-פחם הפגינו בצומת מי עמי שבוואדי ערה, במחאה על גל האלימות בחברה הערבית וריבוי מקרי הרצח. במהלך המחאה, המפגינים חסמו את כביש 65 לזמן קצר.

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת), תושב אום אל-פחם, שהשתתף בהפגנה יחד עם ראש העיר סמיר סובחי, מסר כי "זהו ספטמבר השחור בחברה הערבית מרוב הנרצחים. עצב וכעס רב שורר בקרב האוכלוסייה שלנו. הצעירים הערבים מרגישים שחייהם וחיי משפחותיהם בסכנה, ושאין דין ואין דיין ביישובים הערביים. חסימת הכביש הראשי היום היא ביטוי למחאה נגד אוזלת היד של המשטרה והכאוס ביישובים. השר ארדן שכח שהוא מופקד על ביטחון כל האזרחים, והפך לשר ביטחון הפנים ליהודים בלבד".