"מגפה חברתית": כאלף הפגינו נגד אלימות כלפי נשים ברחבי הארץ

המוחים והמוחות הדליקו בת"א נרות זיכרון לזכר 11 הנשים שנרצחו מתחילת השנה, שש מהן מתחילת משבר הקורונה. בב"ש רוססו שמות הנרצחות ברחבי העיר. הפגנות התקיימו גם בחיפה, שדרות וראש פינה

זמן צפייה: 00:14

יותר מאלף מפגינים ומפגינות התאספו הערב (שני) בכיכר הבימה בתל אביב להדלקת נרות זיכרון לזכר 11 הנשים שנרצחו מתחילת השנה. שש נשים נרצחו מתחילת משבר הקורונה, בהן שלוש נרצחו בשלושה שבועות. כמו כן, בבאר שבע ריססו את שמות הנרצחות ברחבי העיר, ועצרות זיכרון נוספות לזכר הנרצחות מתקיימות גם בערים שדרות, ראש פינה וחיפה.

ענת ניר, ממקימות המטה הפמיניסטי לשעת חירום אמרה: "אישה נוספת נרצחה ואנחנו ממשיכות לשלם בחיים שלנו על המגפה החברתית אחת החמורות במדינה - אלימות במשפחה. מגפה שמשפיעה על מאות אלפי משפחות בזמן שמורכבת ממשלה ויש תיקים חדשים שמחולקים, הנושא הזה אינו תופס מקום בסדרי העדיפויות. אף הסכם קואליציוני לא מכליל את הנושא של אלימות במשפחה כדרישה וייצוג של נשים בשולחנות קבלת החלטות אינו מספק ומגוון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד: אישה נהרגה מפתיחה של כרית אוויר ברכב

בכיר במשרד החינוך תיאם פגישה בעלת אופי מיני עם בן 15 – ונעצר

אישה נעצרה בחשד שחיללה את קברו של לוחם גולני שנפל

עינב קגן והדר גל, ממארגנות העצרת סיפרו כי "כשראינו את האייטם על מאיה, לא יכולנו לנשום. רצח נוסף, מקומם ומיותר של אישה על היותה אישה. הגבר שרצח אותה, חנק אותה למוות ודקר את אמו, פצועה קל, בחר להיות זה שיחליט על החיים שלהן. הסיפור של מאיה טלטל אותנו כל כך, לא עוזב אותנו, לכן החלטנו לקחת יוזמה ולארגן הדלקת נר, לזכרה של מאיה ולזכר כל הנשים שנרצחו בתקופת הסגר, ובכלל".

אתמול הותר לפרסום כי מאיה ווישניאק בת ה-22 היא הצעירה שנחנקה למוות על ידי בן זוגה ברמת גן. הוריה של מאיה, הילה ואריאל ווישניאק, סיפרו בכאב: "מאיה תמיד ראתה את העולם דרך משקפיים ורודים, ילדה שמחה, בוגרת, מוכשרת, שכל מה שנגעה בו הפך לזהב. מאיה היא מסוג האנשים ששום דבר לא קשה להם והיא הצליחה בכל דבר שבחרה לעסוק בו. העולם היה קטן עליה. היא רצתה לטרוף מהכל". לדבריהם, "מאיה היתה ילדה מלאה באהבה. לב זהב ותמיד ראתה את צרכי האחר, ונרתמה לסייע ולעזור".

מאיה וישנייק, שנרצחה ע''י בן זוגה באורנית
מאיה וישנייק, שנרצחה ע''י בן זוגה באורנית | צילום: באדיבות המשפחה