פקח נתן דוח לנהג שחנה בחניית נכים - והוכה: "ניצלתי בנס"

אמנון אבבה הזהיר נהג משאית שלא לחנות בחנייה השמורה, אך הוא לא שעה לאזהרתו והעמיד את רכבו במקום האסור. אבבה רשם לו דוח - ובתגובה הוכה נמרצות בראשו ובפניו. "קרה לי הנורא מכל", סיפר

זמן צפייה: 03:43

אמנון אבבה, פקח חנייה בעיריית ירושלים, זיהה נהג משאית שמתכוון לחנות בחניית נכה ברחוב משה הס בעיר. החנייה היא מסוג "נכה רשום" - חנייה שבה מותר רק לרכב נכה ספציפי בעל מספר לוחית רישוי המופיע בתמרור לחנות בה. אבבה התרה בנהג שלא לחנות שם, אך הנהג החנה את המשאית על אף האיסור. משכך, רשם לו הפקח דוח חנייה על פי חוק. באותו הרגע החל הנהג להכות את אבבה מכות נמרצות בראשו ובפניו.

"הכול היה תוך שבריר שנייה", סיפר אבבה בריאיון לתוכנית "החדשות עם יעקב אילון". "הזהרתי אותו לפני כן שלא לחנות שם. הוא שאל 'למה אסור לחנות שם?' והסברתי לו. למרות זאת הוא חנה שם". אבבה סיפר גם על רגעי התקיפה: "הנהג נתן לי אגרופים לפנים באכזריות רבה. לא הייתה לי אפילו שנייה להגיב". על אף שהאזור לא היה ריק מאדם, לאבבה לא הוצעה עזרה: "היו אנשים בסביבה, אך אף אחד לא עשה כלום. הנורא מכל קרה ואני ניצלתי בנס", אמר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבכירים שנעצרו בחשד לשחיתות: ראשי הרשויות קריית אתא ותל מונד

חשד לרצח כפול בנגב: שני גברים נורו למוות בתל שבע

75 שנים אחרי: בת 98 נפגשה לראשונה עם משפחה שהצילה בשואה

אמנון אבבה, הפקח שהוכה לאחר שרשם דו''ח חנייה
אמנון אבבה, הפקח שהוכה לאחר שרשם דו''ח חנייה

אבבה תיאר את התוקף כאדם מאיים: "הוא היה גדול ומאסיבי, אדם חזק", ציין. עוד התייחס לתופעת האלימות שהופכת נפוצה יותר ויותר, ומכוונת בעיקר אל עובדי השירות הציבורי: "זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. האלימות ברחובות היא משהו שלדעתי לא ניתן לטיפול. זה חוזר שוב ושוב, הפקחים הפכו לשק החבטות של אזרחים אלימים למיניהם". האירוע האלים הסתיים עם הגעת כוחות הביטחון למקום. "רק כשנפלתי לרצפה, אנשים התקשרו למשטרה ולאמבולנס שפינו אותי מהמקום", סיפר.

הפקח יחזור לעבודה בעוד ימים אחדים, כשיחלים מכאביו. "אני במסגרת ימי מנוחה עכשיו, עדיין יש לי כאבים עזים בראש ובגב התחתון". אבבה ציין שחשוב לו להביא לתודעת הציבור את המקרה הזה ושעל התוקף להיענש בחומרה. "המדינה והרשויות צריכות למצות את הדין עם כל התוקפים האכזריים", סיכם.