נקבע מותה של האישה מרהט שעל פי החשד הוכתה על ידי בעלה

רואן אל-כתאני בת ה-29, שאושפזה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, מתה מפצעיה. הצעירה הייתה בהיריון. בן זוגה החשוד במעשה הכחיש את המיוחס לו. המשטרה האריכה את מעצרו

זמן צפייה: 02:13

רואן אל-כתנאי בת ה-29 מתה הלילה (ראשון) מפצעיה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, שם אושפזה בשבוע שעבר לאחר שככל הנראה הוכתה על ידי בעלה. רואן, תושבת רהט, הייתה בהיריון. משפחתה תתרום את איבריה. בן זוגה בן ה-32 החשוד במעשה מכחיש את המיוחס לו. מעצרו של הבעל עלא כתנאני, החשוד כעת בהמתה בקלות דעת ושיבוש הליכי חקירה, הוארך בארבעה ימים.

ביום שישי, עוד לפני שנקבע מותה, סיפר אביה שחאדה אל-קרנאווי כי "בעלה של רואן התקשר לאמא שלה ב-3:30 לפנות בוקר ואמר לה 'הבת שלך נפלה במקלחת והיא מדממת מהראש', היא ישר אמרה לו 'הרגת את הבת שלי'".

"כבר היו מקרים כאלה בעבר, זה לא נחשב חריג, היה מרגיז אותו שהיא מאחרת, הייתה גם אלימות פיזית, אבל הפעם הוא עשה את זה במכה אחת", המשיך האב. "הילדה רצתה לחיות איתו בכל מחיר אבל הוא לא נתן לה את הצ'אנס הזה. לא חשבנו שזה מסוכן, אבל זה נגמר בצורה הכי גרועה שיכולה להיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: החייל שהגן על פלסטיני שהותקף ע"י מתנחלים – פעל כמצופה

מפקד המחוז הדרומי מודה: מתקשים להתמודד עם פשיעת הבדואים

פרשת הכדורגלנים והקטינות: השחקנים החשודים הוצאו לחופשה

רואן אל-כתנאי בת ה-29 מרהט, שעל פי החשד הוכתה על ידי בעלה
רואן אל-כתנאי בת ה-29 מרהט, שעל פי החשד הוכתה על ידי בעלה | צילום: באדיבות המשפחה

בתחילת החודש, אלפי בני אדם הגיעו לפארק צ'ארלס קלור שבתל אביב ומחו נגד תופעת האלימות כלפי נשים. המוחים, גברים ונשים לבושים בשחור, נשאו שלטים בקריאה לשים סוף לאלימות. הפגנה נוספת התקיימה גם בזכרון יעקב.

את העצרת בתל אביב פתחו יוזמות המצעד שהזכירו את שמות 12 הנרצחות מתחילת השנה, ואמרו: “אנחנו כאן כי אנחנו יודעות שזה מתחיל בלהגיד לנערות מה מותר או אסור ללבוש ונגמר בלהרגיש בעלות ויכולת לעשות בגוף שלהן מה שרוצים".

לטענתן, גם לפערי השכר יש חלק בתופעה. "אנחנו פה כי אלימות כלפי נשים היא בעיה חברתית שיש בה גבר, יש אישה, אין מדיניות - ויש רצח. סיימנו להקשיב למקבלי ההחלטות מדברים על עצמם, הגיע הזמן שיתחילו לדבר עלינו".