"ניצחנו את היהודים הפחדנים": חמאס חגג בעזה ובהר הבית • תיעוד

ערבים ממזרח ירושלים הגיעו לעיר העתיקה כדי לציין את הפסקת האש בין ישראל לחמאס, ביצעו תנועות מגונות בפני שוטרים והניפו דגלי פלסטין. כאשר מנגד, כוחות הביטחון לא עשו דבר

זמן צפייה: 03:34

מאות ערבים ממזרח ירושלים הגיע היום (שישי) לעיר העתיקה ולהר הבית כדי לחגוג "ניצחון" לאחר הפסקת האש בין ישראל לחמאס. רבים מהנוכחים קראו קריאות הסתה והניפו דגלי פלסטין, כאשר חלקם אף ביצע תנועות מגונות לעבר השוטרים. על פי הודעת המשטרה, מאות צעירים יידו אבנים והשליכו בקבוק תבערה לעבר השוטרים. בשל כך, מפקד מחוז ירושלים הורה לכוחות להיכנס להר הבית ולטפל במתפרעים.

למרות זאת, הלוחמים שהיו במקום לא עשו דבר, והתעלמו מהדברים, גם כשהנוכחים מתקרבים אליהם בכוונה. בהמשך, החלו במשטרה בניסיונות לזהות את הפורעים בסרטון כדי לעצור אותם – כך פורסם בחדשות 13. בהמשך, המשטרה עצרה תשעה חשודים בהתפרעויות בהר הבית.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2105211600' autoplay='0' credit='' desc='שוטר רץ לבדו בהר הבית תוך כדי קריאות גנאי לעברו ודחיפה על ידי אחד המתפרעים' poster='' kid='1_sgpefdih' duration='19']

בתיעוד ניתן לראות צעיר ערבי דוחף שוטרת מג"ב בזמן שעלתה במדרגות בהר הבית. מאוחר יותר אותו צעיר נעצר. בעקבות ההתפרעויות, כוחות המשטרה עצרו 16 חשודים, כאשר 12 מהם חשודים בהפרות הסדר בהר הבית, והיתר ברחבי מזרח ירושלים, בעוד שברשות החשודים נתפסו שרשראות ודוקרנים. כמו כן, משמר הגבול פעלו לאתר מפרי סדר שהתפרעו בסיום התפילה בהר הבית.

[brightcove_iframe video_id='programs-friday-articles-part-2105212004' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_j86s9ny2' duration='59']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "שינינו את המשוואה – לא נסבול טפטוף של רקטות"

לאחר 11 ימי לחימה: הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה לתוקף

שב"כ עצר יהודים בחשד לדקירת הצעיר הערבי בירושלים בשבוע שעבר

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2105211337' autoplay='0' credit='' desc='חגיגות במזרח ירושלים לאחר הפסקת האש' poster='' kid='1_mm5tqg83' duration='66']

גם ברצועת עזה ביקשו לחגוג את ה"ניצחון", ומאות בני אדם יצאו לרחובות, הניפו דגלי פלסטין וקראו "תקפנו את תל אביב" ו-"ניצחמו את היהודים הפחדנים". סגן מנהיג חמאס חליל אל-חיה, אמר במהלך החגיגות כי "נתניהו וצה"ל אמרו שהם יהרסו את המנהרות על הלוחמים שלנו, ואני אומר להם: 'הלוחמים שלנו צועדים בהן בגאווה".

"אם ישראל הכריזה ניצחון על בניינים, על ילדים ועל יותר מ-230 הרוגים - אז זהו אויב נפשע", הוסיף אל-חיה. "אנחנו אומרים לאנשים שנהרסו להם הבתים 'לא נעזוב אתכם. אנחנו אתכם. נבנה את הבתים ואת הערים שישראל הרסה".

עזה, שומר החומות
בעזה חוגגים את הפסקת האש | צילום: רויטרס

הלילה, כאמור, הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה ב-2:00 לתוקף, עם היענות שני הצדדים לחדול מירי לאחר 11 ימי לחימה. בישראל טוענים כי הסכימו ל"שקט תמורת שקט", ואילו בארגון הטרור אומרים שישראל התחייבה "להסיר את ידה" משייח ג'ראח וממסגד אל-אקצא.

מחצת ועד כניסת האש לתוקף, נורו 40 רקטות לעבר עוטף עזה. כ-90% מהן נפלו בשטח פתוח ומאז לא בוצע ירי לעבר ישראל. צה"ל לא תקף ברצועה במקביל. עם זאת, גם הבוקר לא התקיימו לימודים מהרצליה דרומה.