לאחר שנופצה האנדרטה לזכר חלל צוק איתן: תושב סכנין נרתם לשקמה

אחסאן חליאלה תרם את הכסף הנדרש לשיפוץ המצבה של עוז מנדלוביץ', שנפל בסג'עייה ב-2014. זאת, לאחר שבשבוע שעבר היא הושחתה על ידי אלמונים. "מדובר במעשה המבטא דו קיום - המרקם לא נפגע"

זמן צפייה: 01:44

אחסאן חליאלה, תושב סכנין, נרתם לשפץ את האנדרטה של עוז מנדלוביץ - לוחם צה"ל שנפל בצוק איתן ב-2014. זאת, לאחר שהמצבה חובלה בשבוע שעבר על ידי אלמונים. משפחת מנדלוביץ' הודתה לחליאלה על תרומת הכסך לשיפוץ המצבה, וציינה כי "מדובר במעשה המבטא את דו הקיום".

אביו של הלוחם, עופר מנדלוביץ', אמר: "פינת זיכרון חדשה, ובאזור מדהים בגליל העליון הצופה למשגב שבגליל התחתון, היכן שעוזי גדל והתפתח, כבר בתיכנון לקראת ביצוע. המרקם לא נפגע - משפחת חליאלה מסכנין יחדשו את השלטים שנופצו מן האנדרטה לזכרו של עוזי במשגב".

Whatsapp Image 2019 08 10 At 1
אחסאן חליאלה מסכנין, נרתם לשפץ את האנדרטה | צילום: משפחת מנדלוביץ'

כאמור, לפני שבוע נופצה אנדרטה שהוצבה במשגב שבגליל לזכרו של עוז מנדלוביץ', לוחם גולני שנהרג במבצע צוק איתן. אביו כתב אז בעמוד הפייסבוק שלו: "אנו חיים בקיום משותף עם הכפרים הערבים השכנים לנו ולא מאשימים בהכללה קהילה שלמה. יד זדונית של חיית אדם או שניים ניפצה את שלטי האנדרטה ואנו מקווים שיד זו תגדע".

"הפורעים אמנם הצליחו לנפץ את שילוט האנדרטה אך לא ניפצו בנו את הזיכרון לעוזי, זיכרון לנצח נצחים", כתב האב. מנדלוביץ' נהרג ב-2014 במהלך קרב בשכונת שג'אעיה‎ שבעזה.

מנדלוביץ' נפל, כאמור, בקרב בשג'אעיה‎  - בסופו הוכרז אורון שאול כנעדר. החיילים נכנסו לתוך השכונה בשיירה ממוגנת שכללה טנקים ונגמ"שים. זמן קצר לאחר כניסתם לשכונה נורו לעבר אחר הנגמ"שים טילי נ"ט ואחד הכלים התלקח ובער במשך כמה שעות. הטיל נורה מבניין סמוך והמחבלים פתחו באש עליהם ואף התקרבו לנגמ"ש, ככל הנראה בניסיון לחטוף גופות לצורכי מיקוח. בתום הקרב התברר כי שישה מהחיילים שנמצאו בנגמ"ש נהרגו, ואורון שאול, כאמור הוכרז כנעדר.

האנדרטה של עוז מנדלוביץ' שנופצה
האנדרטה של עוז מנדלוביץ' שנופצה

בימים לאחר נפילתו של מנדלוביץ' סיפרה אמו, אסנת, לחדשות 13: "אני לא אגיד שאני לא גאה, אבל אני רואה את זה קצת שונה - אני רואה את זה בתור אימא שאיבדה בן וזה קשה".

אביו של עוז, עפר, אמר כי בנו וחבריו יצאו לקרב על מנת לשמור על עם ישראל מפני האיום של המנהרות. הוא הוסיף כי חבריו של בנו שהיו עמו בהיתקלות סיפרו כי הוא נהרג בצרור השני לאחר שהם נכנסו לבניין. הם הוסיפו כי לפני מותו הם מצאו יחד עם עוז פיר של מנהרה שהיה ברצפת הבית.

"הם לחמו כמו אריות, הכוח שנמצא שם ממשיך ללחום כמו אריות. המצב הוא כזה שאנחנו לא יכולים לעשות משהו אחר זולת הלחימה הזאת", הוסיף אביו, שבעברו שירת כקצין בחטיבת גולני.