עלו לרגל: כרבע מיליון מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים

כ-270 אלף מבקרים ניצלו את מזג האוויר הנעים, ובילו במהלך החג באתרי הטבע השונים. בקיסריה ובגן השלושה ביקרו כ-3,500 בני אדם, ובחורשת טל, מצדה ואשקלון נרשמו כ-2,500 מטיילים בכל אחד

זמן צפייה: 02:14

כ-270 אלף מטיילים פקדו במהלך חג השבועות את שמורות הטבע והגנים הלאומיים, מתוכם כ-120 אלף בני אדם ביקרו בהם היום (ראשון). בין האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים קיסריה וגן השלושה עם כ-3,500 מטיילים בכל אחד מהם, ואתרי חורשת טל, מצדה ואשקלון עם כ-2,500 מטיילים. נוסף על כך, משפחות רבות הגיעו לרחוץ בחוף פלמחים ובבית ינאי.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי גם חניוני הלילה זכו אמש לביקורים רבים. כ-12,000 מטיילים בילו את הלילה בחניונים ברחבי הארץ, כאשר הבולטים בהם היו חורשת טל, אכזיב, מעיין חרוד ואשקלון.

כתבות נוספות בחדשות 13:

זריף: "ייתכן שננקוט צעדים גרעיניים חדשים במסגרת ההסכם"

האם ממשל טראמפ מעכב קידום השבת רכוש יהודי מתקופת השואה?

בתוך דקות: בן 4 ובן 6 טבעו בגליל ובת"א – מצבם אנוש

ילדים והורים חוגגים שבועות במושב עין יהב
ילדים והורים חוגגים שבועות במושב עין יהב | צילום: לי אזולאי, הערבה התיכונה

כ-110 אלף נופשים הגיעו לחופי הכינרת מתחילת החג. עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת, אמר כי "תענוג היה לראות את כמות הנופשים שהגיעו לחופים השקטים להנות מהכינרת שהתמלאה. לאורך החג פעלו צוותים מוגברים של פיקוח והצלה לטובת ביטחון הנופשים". לדבריו, "למעט מקרים ספורדיים, הציבור התנהג נפלא ושמר על השקט והסדר. כמו כן עבדו צוותי ההסברה לאורך כל שעות היום, בחופי איגוד ערים כינרת, בחלוקת שקיות אשפה לנופשים ובהסברה על חשיבות השמירה על חופים ומים נקיים", אמר.

אזור נוסף שזכה למבקרים רבים היה רמת הגולן – כאשר עשרות אלפי אנשים הגיעו לאורך חג השבועות לקטיף הביכורים של דובדבן מהזן "בורלא". כמו כן, המבקרים נהנו מטיולי טרקטרונים, נסיעה בטרקטור ועגלה, פינת חי וסדנאות יצירה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-environment-20190609-1340' autoplay='0' credit='בוסתן בראשית עין זיוון' desc='קטיף בעין זיוון' kid='1_qcxnowfg' duration='20'']

גם בקצה השני של המדינה, במועצה האזורית הערבה התיכונה, דיווחו אנשי רשות הטבע והגנים כי אלפי מטיילים ניצלו את חג השבועות לנופש: "חדרי האירוח והחאנים היו מלאים, והתקיימו טיולים מודרכים אל שמורות הטבע במדבר", נמסר.

פעילות נוספת שבה בחרו ישראלים רבים במהלך סוף השבוע האחרון היא פסטיבל הים בחוף דור, שנערך על ידי רשות הטבע והגנים וקואליציית אנשי הים התיכון. זאת, במסגרת "שבוע אדם וים" שנועד להעלות את מודעות הציבור לחשיבות ההכרזה על שמורות טבע ימיות בישראל. כמו כן, ביקרו מטיילים רבים בפעילויות בגן הלאומי מקורות הירקון, ב-"עולים לרגל" בגן הלאומי כורזים, במסלולי חבלים וטיפוס בשמורת עין פרת ובמאגר המים שבגן הלאומי תל באר שבע.

ילדים חוגגים שבועות
ילדים חוגגים שבועות | צילום: עדי אתרוג, הערבה התיכונה

בתוך כך, בחוף בצת הצפוני לנהריה, נמצאו היום ערמות אשפה שהושארו על ידי מטיילים. חלק מהלכלוך שהושלך בחוף היה בתוך שקיות אשפה, ואילו חלקו פוזר בכניסה לחוף ועל שפת הים.

אשפה בחוף בצת
אשפה בחוף בצת | צילום: גדי שבתאי
אשפה בחוף בצת
אשפה בחוף בצת | צילום: גדי שבתאי
אשפה בחוף בצת
אשפה בחוף בצת | צילום: גדי שבתאי
אשפה בחוף בצת
אשפה בחוף בצת | צילום: גדי שבתאי