הרציפים ריקים: נוסעים מעטים ברכבות עקב ההנחיות החדשות • צפו

בתחנות התחבורה הציבורית נצפו מעט אנשים, בעיקר חיילים שעושים את דרכם לבסיסים • בנק ישראל החל ברכישת אג"ח ממשלתיות וביצע שורת הקלות נוספות • מספר הנדבקים עלה ל-200

זמן צפייה: 04:01

מגפת הקורונה: בעקבות ההנחיות החדשות שעליהם הודיע אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבוקר (ראשון) נצפו בתחנות הרכבות והתחבורה הציבורית נוסעים מעטים. זאת, בניגוד לעומס האופייני בתחנות אלה בבקרים, ובעיקר בימי ראשון. בתיעוד ניתן לראות כי מרבית הנוסעים הם חיילים שעושים את דרכם אל בסיסיהם. בתוך כך, מספר הנדבקים בישראל עלה, ועומד כעת על 200.

בצילומים ניתן לראות את התחנות הנטושות כמעט והחיילים המעטים שעדיין משתמשים בכלי התחבורה הציבורית. כמו כן, בכבישים נצפו הבוקר רכבים מעטים באופן יחסי. אורן שמול, ראש מרכז ניהול התנועה הלאומי של חברת נתיבי ישראל, התייחס לדרכים הריקות ואמר: "עומסי השגרה הוחלפו בכבישים פתוחים, המעידים על ציות של הציבור להנחיות משרד הבריאות".

הבוקר הבהיר משרד הבריאות כי כל מוסדות החינוך, בהם החינוך המיוחד, הפנימיות, מעונות היום, המשפחתונים, מעונות הנוער, הקייטנות והצהרונים, יפסיקו לפעול, ללא קשר למספר הילדים במסגרת. כמו כן ייסגרו קניונים, למעט מרכולים, בתי מרקחת, ומקומות שמוכרים מזון שלא לצריכה במקום, דיסקוטקים, ברים, פאבים ובתי אוכל.

כמו כן, נסגרו אולמות אירועים, חדרי כושר ובריכות שחיה, פארקי מים, גן חיות, ספארי, פינות חי. כך גם ייסגרו מקוואות גברים, בית מרחץ, בתי קולנוע, תיאטרון ומוסדות תרבות אחרים, מתקני שעשועים ולונה פארק, עסקים לטיפול לא רפואי בגוף האדם ומקומות לעריכת מופעים וירידים, כלי שיט ציבורי, רכבל ואתרי מורשת.

עוד הודיע המשרד כי תפילה וטקסים דתיים ייערכו בקבוצות של עד עשרה אנשים כל אחת, תוך שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם \ לאדם, ולא יותר מ-2 קבוצות בו זמנית. כמו כן, חל איסור ביקור במסגרות רווחה, סיעוד או בריאות, המשמשים כבתים לחיים עבור תושביהם. זאת, למעט מלווה אחד לכל היותר, רצוי מלווה קבוע.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשל הנחיות משרד הבריאות: ייסגרו מסעדות, קניונים ורשתות אופנה

רופא הבית הלבן הודיע: טראמפ לא נדבק בקורונה

היועמ"ש: יוטלו הגבלות על האמצעים הטכנולוגיים במאבק בקורונה

תיעוד ממתחם מבודדי הקורונה
תיעוד ממתחם מבודדי הקורונה | צילום: חדשות 13

בהתייחס למקומות העבודה, נמסר כי הם ייערכו להמשך העברת עבודה מהבית ללא התקהלויות כלל. לעת הזאת, הם יוכלו להמשיך לעבוד - כל עוד הם מקפידים על קיום מרחק של שני מטרים לפחות בין העובדים בכל המקומות והמתארים בהם העובדים נמצאים.

לבסוף נמסר כי יש להימנע מנסיעה של יותר משניים ברכב, חל איסור מוחלט על הגעת חולים למקום העבודה וחל איסור כל התכנסויות מעל עשרה אנשים, והמליץ להימנע ככל הניתן משימוש בתחבורה ציבורית.

פתיחת שבוע המסחר בבורסה מתעכבת כעת. זאת, בשל תנועה חדה מעלה של מדדי המניות.

בתוך כך הודיע בנק ישראל כי ירכוש אג"ח ממשלתיות מסוגים שונים ולתקופות שונות לפדיון בכמויות הנדרשות. זאת, "על מנת לוודא ששוק האג"ח הממשלתי מתפקד כיאות", כך לפי הודעת הבנק.

נוסעים מעטים ברכבות עקב הנחיות בשל נגיף הקורונה
נוסעים מעטים ברכבות עקב הנחיות בשל נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

עוד הסביר בנק ישראל כי "מטרת צעדים אלו היא למתן את התנודתיות החריגה, ולהגדיל את הנזילות בשווקים הפיננסים שבהם פועלים הגופים הפיננסיים השונים, העסקים ומשקי הבית. בנוסף, צעדים אלו יגבירו את האפקטיביות של המדיניות המוניטרית - הם יחזקו את התמסורת מהריבית שקובעת הוועדה המוניטרית של בנק ישראל גם לשיעורי הריבית לטווחים הארוכים יותר". החלטה חריגה זו התקבלה לאחר שבימים האחרונים צנח שווי האג"ח, והתשואה עליהן עלתה.

מלון ''מג'יק סאנרייז קלאב'' של רשת ''פתאל'' באילת
מלון ''מג'יק סאנרייז קלאב'' של רשת ''פתאל'' באילת | צילום: אתר פתאל

נוסף לכך, הודיע בנק ישראל על הקלות במערכת הבנקאית, בהן הגדלת משכנתאות ל-70%, הגדלת מסגרת האשראי בחשבון על ידי הבנק באופן חד צדדי, צירוף כלל הלקוחות לשירותי אונליין,שינוי תמהיל השטרות במכשירי כספומט. זאת, על מנת לוודא זמינות של כסף מזומן,  הימנעות מהגבלת חשבונות ללקוחות שחזרו להם צ׳קים והגדלת שיעור ההלוואות לקבלנים מתוך תיק האשראי הבנקאי, כדי להקל עליהם בתקופה זו.

עוד הוחלט לדחות את מועד הדיווח והתשלום למע"מ, ממחר ל-26 למארס. זאת, על מנת "להקל על המגזר העסקי המתמודד עם ההשלכות הכלכליות של התפשטות הנגיף בארץ ובעולם, ושל הצעדים שננקטים במטרה לצמצם את פגיעתו באוכלוסייה", כך נמסר מרשות המסים.

מוקדם יותר היום הגיעה המשטרה על מנת לסגור בית ספר חרדי שנפתח בירושלים. זאת, בהמשך להוראה שניתנה על ידי הרב קנייבסקי לקיים את הלימודים בישיבות החרדיות כרגיל, תוך הקפדה על כללי הזהירות.

מעבדת מחקר בקריית שמונה
מעבדת מחקר בקריית שמונה | צילום: חדשות 13

רשתות המזון והפארם, נענו לבקשת משרד הכלכלה והודיעו שימכרו אלכוג'ל במחיר שלא יעלה על 9.90 שקלים ל-100 מ"ל. עם זאת, תתכן הגבלה על כמות היחידות שניתן יהיה לרכוש. מרבית הרשתות הביעו נכונות למכור כמות של 500 מ"ל במחיר שלא יעלה על 19.90 שקלים.

כמו כן, ובשל ההנחיות, הוצאו עובדי רשתות פתאל וישרוטל לחופשה ללא תשלום.