דוחפים ומצמידים לקיר: עימות בין חייל למאבטחי הרכבת • תיעוד

בסרטון שצולם בתחנת יצחק נבון שבירושלים ניתן לראות את חילופי הדברים שהתפתחו בין השומרים במקום ללוחם חרדי, לאחר שהחוגר שלו לא עבר במסוף כשורה. אח החייל סיפר: "קיבל מכות עד התעלפות"

זמן צפייה: 01:08

עימות אלים פרץ אתמול (שני) בתחנת הרכבת יצחק נבון שבירושלים, בין המאבטחים במקום לחייל בודד חרדי המשרת כלוחם. בסרטון המתעד את האירוע ניתן לראות את חילופי הדברים שהתפתחו בין המאבטחים לחייל, שהסתיימו בדחיפות, מכות והצמדתו של החייל לקיר.

אחיו של הלוחם, אושר גבאי, כתב בפוסט בפייסבוק: "אח שלי חייל בודד חרדי, לוחם בצה"ל שנותן את נשמתו למדינה. הוא ירד בתחנת הרכבת והיה נטול מדים כי הוא לא יכול להיכנס לשכונות של החרדים עם מדים. בגלל שהחוגר שלו לא עבר הוא קיבל מכות ממאבטחים של הרכבת. הוא בבית חולים, פצוע קל עד בינוני. בושה וחרפה, חייל בודד בלי כלום פשוט מקבל מכות עד התעלפות בלי שום גורם משטרתי באזור".

Tepqtv
עימות בתחנת הרכבת בירושלים

עורך דינו של החייל, אסף אמון, מסר: "אנו עדים להתנהגות פסולה מצד רכבת ישראל שבמקום לפתור את הסוגייה לגופה בחרו להיגרר לאלימות פיזית ומילולית. חשוב לזכור כי מדובר על לוחם חרדי, חייל בודד אשר בימים כתיקונם אנו מייחלים לשילובם בחברה כדי לשאת במשותף בנטל ומקרים אלו יכולים לגרום לתוצאה ההפוכה. בעקבות המקרה אנו נפעל למצות את הדין עם רכבת ישראל עד תום".

Whatsapp Image 2019 11 05 At 2
עו''ד אסף אמון

רכבת ישראל השיבה לפניית אחיו של החייל: "ברצוני לציין כי צוות תחנת ירושלים יצחק נבון משרת מדי יום כ-15 אלף נוסעים בממוצע, ואלפים ממשרתי כוחות הביטחון. יוסף הגיע לתחנה והזדהה כחייל אך הגיע ללא מדים ועם חוגר לא תקין. על מנת שחייל יוכל לבצע נסיעה ברכבת ללא עלות, עליו להיות עם מדים וחוגר תקין ופעיל, איתו הוא עובר בשערי הכניסה. נוהל זה הוא חלק מהסדר הקיים בין משרד הביטחון למשרד התחבורה וחל גם על רכבת ישראל. מנהלי התחנה פעלו בהתאם להנחיות וניסו לסייע ליוסף, אך הוא הגיב באגרסיביות כלפי מנהל התחנה ומערך האבטחה. במקרים בהם מתעוררת אלימות בתחנה מצד הנוסעים, וייתכן כי מדובר בסיכון ממשי לשאר ציבור הנוסעים והעובדים בתחנה, מערך האבטחה נאלץ להפעיל כוח כחלק מעבודתם על מנת למנוע הסלמה של האירוע".