רופאה עם שיתוק מוחין נבחרה להשיא משואה: "התגברה על כל מגבלה"

ד"ר הודיה אוליאל תהפוך בקרוב לרופאה הראשונה בישראל הסובלת מהלקות, ותשתתף בטקס יום העצמאות ה-71. "מהווה סמל ומופת לנסיקה מעל כל מכשול - השראה לכולם"

ד"ר הודיה אוליאל תשיא משואה בערב יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל
ד"ר הודיה אוליאל תשיא משואה בערב יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל | צילום: החדשות 13

ד"ר הודיה אוליאל, שנולדה עם שיתוק מוחין, תדליק משואה בערב יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל, כך הודיעה היום (שני) שרת התרבות והספורט מירי רגב. "ד"ר אוליאל מוכיחה את התגברות הרוח על כל מגבלה", כתבה רגב.

"ד"ר אוליאל, שנודלה עם שיתוק מוחין מעולם לא נתנה למגבלה לשתק את הגשמת חלומותיה", הוסיפה רגב. "הרואים את ד"ר אוליאל מתהלכת במסדרונות בבית החולים, קורנת ומקצוענית, מבחינים בעוצמות המיוחדות שלה. היא מהווה סמל ומופת לנסיקה מעל כל מכשול. השתלבותה בכל נתיבי החיים במסגרות הכלליות הן צעד ענק במסלול ההמראה של השוויון בישראל".

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל | צילום: חדשות עשר

ד"ר אוליאל, שנמצאת בימים אלו בתקופת התמחות בבית החולים קפלן לאחר שסיימה את לימודיה בטכניון, נולדה כפגה ואובחנה כסובלת משיתוק מוחין. מילדותה, הוריה ניסו לשלב אותה במסגרת חינוכית רגילה תוך תמיכה מאנשי מקצוע.

בעת ששירתה בשירות לאומי בבית החולים אסף הרופא, אוליאל הבינה כי סיפורה האישי יכול לסייע לאחרים ובחרה ללמוד רפואה, וכעת היא עתידה להפוך לרופאה הראשונה בישראל הסובלת משיתוק מוחין. אוליאל מייצגת בסיפורה את השאיפה לשילובים של אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית ואת ניצחונה של הרוח היכולה על כל הקשיים.

"ד"ר הודיה אוליאל, אני מודה לך על עוצמת ההשראה, שאת מעניקה כרופאה וכאדם לכל מי שפוגש אותך. את נישאת ברוחך מעל לכל מגבלה. את החולמת והמגשימה, השראה לכולם", סיימה רגב.

יהודה פוליקר
יהודה פוליקר | צילום: שלומי פינטו

יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד, ברך את אוליאל בחשבון הפייסבוק שלו: "את הודיה אוליאל אני מכיר מאז שנולדה. זכיתי בזכות החברות עם משפחתה לעקוב אחריה במסלול חייה המאתגר, כמתמודדת עם שיתוק מוחין - שניצחה את כל האתגרים והפכה להיות רופאה בישראל. ביום העצמאות הקרוב, כשהודיה בת העיר אשדוד, תדליק משואה, לא תהיה עין במדינת ישראל שלא תדמע מהתרגשות".

לצד ד"ר אוליאל, בטקס יום העצמאות הקרוב ידליקו משואה גם היוצר והמוזיקאי יהודה פוליקר, אבי נשר - קולנוען האחראי לשורה של סרטים שזכו להצלחה רבה בארץ ובחו"ל, אל"מ שי סימן טוב -המג"ד שנפצע אנוש ב"צוק איתן" וגיל שלמה - תלמידת כיתה י"א משדרות ופעילה מרכזית בעוטף עזה. יישאו משואה גם איריס יפרח, בת גלים שער ורחלי פרנקל, אמהות שלושת הנערים החטופים מגוש עציון, גיל-עד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח. כמו כן, ראשי פרויקט בראשית, מוריס קאהן – נשיא עמותת SpaceIL, וכפיר דמרי, אחד משלושת מייסדי המיזם, ידליקו משואה.