"מרגש שמעריכים אותנו": אנשי הצוות הרפואי שנבחרו להדליק משואה

אחמד בלעונה מהמרכז הרפואי פוריה ויעל וילוז'ני-אזולאי מביה"ח ברזילי עובדים ללא הפסקה מאז פרוץ המגפה. היום הם התבשרו שביום העצמאות הקרוב - ידליקו משואה משותפת. "יש תחושה שכולם איתנו"

זמן צפייה: 03:08

אחמד בלעאונה, אח בבית החולים פוריה שבטבריה, עובד בימים אלה סביב השעון. הוא היה בין אלה שטיפלו בג'וני, נהג האוטובוס ממזרח ירושלים שכבר היה במצב אנוש ואז החלים לחלוטין. אלו כמובן החדשות הכי טובות שאיש צוות רפואי יכול לקבל, אבל היום (ראשון) חיכתה לו עוד הפתעה נעימה – כשהשרה מירי רגב הודיעה לו שנבחר להדליק משואה בטקס יום העצמאות הקרוב. "אתם מסכנים חיים למען הצלת חיים, ואתם ראויים לכל הערכה והוקרה", אמרה לו רגב.

לאחמד יש שלושה ילדים בבית - ולמרות הפחד להידבק ולהדביק, הוא עובד בלי הפסקה. "בכניסה לעיר אני מתקשר כבר לאשתי, אומר לה להכניס את הילדים לחדרים כי אם הם יראו אותי, הם יבואו לחבק אותי ישר", סיפר. "אני נכנס בשקט למקלחת, מסיים את המקלחת ואז אני יוצא לראות אותם".

אח, בית חולים, פוריה, אחמד בלעונה,
אחמד בעלונה, אח ב''פוריה'' שנבחר להדליק משואה

מי שתשיא עם אחמד את המשואה היא יעל וילוז'ני-אזולאי, האחות האחראית ביחידה למניעת זיהומים בבית החולים ברזילי שבאשקלון - שבקושי רואה את הבית בימים האלה. יעל, אם לשלושה, היא זו שאחראית על מניעת הידבקות ועל מיגון בקרב הצוותים הרפואיים עצמם. גם היא קיבלה היום את הבשורה משרת התרבות והספורט מירי רגב. "אני עדיין בשוק, מנסה לעכל את הדברים", סיפרה.

אחמד ויעל מקווים שאחרי שנים של הזנחת מערכת הבריאות, משהו ביחס אליהם השתנה ויימשך גם אחרי שהקורונה תנוצח ותיעלם מחיינו. "זה מרגש, המחשבה שיש אנשים שאכפת להם ממה שאנחנו עושים, שהם מעריכים את מה שאנחנו עושים, שהם איתנו. באמת יש תחושה שכולם איתנו", סיכמה.