טרגדיה בכסייפה: נקבע מותה של פעוטה כבת שנתיים שנשכחה ברכב

צוות מד"א שהוזעק למרפאה מקומית ביישוב בנגב ביצע בפעוטה פעולות החייאה, אולם בסופן נאלץ לקבוע את מותה. המשטרה פתחה בחקירה • "אי אפשר להבין מה עובר אביה על שנהרגה בגלל ששכח אותה"

זמן צפייה: 00:49

רויא חליל אבו עג'אג', פעוטה כבת שנתיים, מתה לאחר שנשכחה היום (ראשון) ברכב. היא הובאה למרפאה מקומית ביישוב כסייפה שבנגב, שם צוות מד"א ביצע בה פעולות החייאה ממושכות עד שנאלץ לקבוע את מותה. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.

נאיף, דודה של הפעוטה, סיפר כי "האב לקח את ילדיו למטפלת בבוקר, הילדים של המטפלת הורידו אותם מהאוטו ושכחו את הילדה. הוא נסע איתה בלי לדעת שהיא באוטו ובצהריים חזר והזדעזע לראות אותה שם. אי אפשר להבין מה עובר אביה על כך שנהרגה בגלל ששכח אותה, זה דבר נורא".

"הפעוטה שכבה בחדר הטיפולים כשהיא מחוסרת הכרה ורופאים ביצעו בה פעולות החייאה לאחר ששהתה זמן ממושך ברכב סגור", סיפר אחמד אבו ג'ודה, חובש רפואת חירום במד"א. "יחד עם צוות המרפאה המשכנו בפעולות החייאה ממושכות שבסופן, לצערנו, נאלצנו לקבוע את מותה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה: תוקם ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון

מעלית משא קרסה באתר בנייה בת"א: פועל נהרג ואחר נלכד בגובה רב

בעקבות חולה קורונה בבית שאן – מחוסנים ומחלימים נדרשו לבידוד

הפעוטה רויא חליל אבו עג'אג'
הפעוטה רויא חליל אבו עג'אג' | צילום: באדיבות כל אלערב

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2020-2010) מתו 35 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, קראה להורים: "אל תגידו לי זה לא יקרה - מאמצים הרגל מציל חיים: פותחים את הדלת האחורית בסוף כל נסיעה, מתקשרים לבן או בת הזוג כשחונים או מתקינים תזכורת בנייד".

"בחודש אוגוסט תכנס לתוקפה התקנה להתקנת מערכת חכמה למניעת שכחה ברכב. כל מערכת היא הגנה נוספת, מעבר לאימוץ התנהגות בטוחה", הזכירה סילבינגר והוסיפה: "שכחה ברכב היא תופעה כואבת במיוחד שיכולה לקרות לכל אחד מאתנו".