המחדל בבת ים: נבדק חשד לרשלנות מצד העירייה במותו של בן התשע

הרשויות בעיר מודעות לקיום הצוק המסוכן שממנו נפל למוות טימופי אשורטיה, אך למרות תקציב שעבר אשתקד ממשרד הפנים לטיפול במפגעים שכאלה - גדר הוצבה במקום רק לאחר המקרה. "הצוק לפני קריסה"

זמן צפייה: 05:49

המשטרה בודקת חשד לרשלנות מצד עיריית בת ים בתקרית מותו של טימופי אשורטיה, שנפל מצוק בחוף בעיר אתמול (רביעי) ומת מפצעיו. בעת המקרה לא הייתה גדר בחלקו העליון של הגבעה – ושעות בודדות אחריו היא כבר הוצבה על הצוק שגובהו כשמונה מטרים. מתחת למצוק הגבוה, קיימים סלעים שזהו אינם מקומם הטבעי ומהווים מפגע נוסף.

טימופי הותיר אחריו הורים, אח בן 13 ואח קטן בן שנתיים בלבד. אל הכאב הגדול של המשפחה מצטרפת גם התחושה המתסכלת שאת האסון הזה היה אפשר למנוע. התושבים, העירייה ומשרד הפנים מכירים את הצוק המסוכן בבת ים ממנו נפל, והיום נחשף כי כבר בשנת 2018 הועברו ארבעה מיליון וחצי שקלים ממשרד הפנים לעיריית בת ים לטובת טיפול במפגעים מהסוג הזה.

"לפני כשלושה חודשים נכנסנו לתפקידים שלנו בעירייה, והדבר הראשון שעשינו היה לבקש ממשרד הפנים לשקם את כל קו הים מבחינת הצוק", טען סגן ראש העיר אלי יריב, "הצוק פה לא מסודר והוא מאוד מסוכן, ויש עוד מפגעים. כל הצוק בבת ים לפני קריסה, זו חוות דעת של מומחים. הכביש יכול לקרוס – זו בעיה שידועה למדינת ישראל. זה המקרה היחידי שהיה מאז שאני זוכר את בת ים. הילד לא היה צריך להיות שם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

איראן: "מגנים את הפרת ריבונותנו – נגיב בעוצמה לכל פרובוקציה"

נציגי המפלגות הערביות סיכמו: "מחויבים לרוץ ברשימה משותפת"

"מאושרת להשתחרר": דלאל דאוד יצאה מהכלא אחרי 18 שנה

טימופי אשורטיה
טימופי אשורטיה

למרות מצב הצוק הידוע לרשויות, האזור שממנו נפל טימופי לא היה מגודר ולא היה שום סימן אזהרה שיכול להרחיק מהמקום ילד בן תשע. העירייה הנוכחית מאשימה את הקודמת, דיונים בנושא הצוק המסוכן כבר נערכו, ועדיין דבר לא השתנה.

במשפחה, מחפשים את התשובות למה שהוביל למותו. אוקסנה אשורטיה, אמו של טימופיי סיפרה שהיה ילד מתוק, חכם, מצחיק וטוב: "זה מאוד מאוד כואב. זה לא יעבור ביום ולא ביומיים, זה לכל החיים שלי. הוא נפטר אתמול בלילה. כשאמרו לי את זה אני לא ידעתי מה לעשות, להרביץ לעצמי או להרביץ לקירות. זה מאוד קשה כי הוא היה כוכב".

כזכור, אשורטיה בן התשע נהרג אתמול בבת ים לאחר שנפל מצוק בחוף "סי פאלאס" לשטח חולי. טימופי הגיע למסיבת פרידה מהחונך שלו בבית הספר, ונפל מהמצוק שלא היה מגודר לעבר המים.

טימופי אשורטיה, הילד שנהרג בבת ים
טימופי אשורטיה, הילד שנהרג בבת ים | צילום: דוברות המשטרה

צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו במצב אנוש לבית החולים וולפסון תוך כשהוא מבצע בו פעולות החייאה, אך נאלץ הצוות הרפואי במקום נאלץ לקבוע את מותו לאחר זמן קצר. המשטרה בודקת את נסיבות האירוע. מבית החולים נמסר כי "לצערנו הרב, למרות מאמצים כבירים בהחייאה ובחדר הניתוח, הילד נפטר. הוא הגיע אלינו במצב אנוש ונלחמנו על חייו, אך המאמצים לא צלחו".

חובש מד"א יהודה שטינהרטר, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו על החול בחוף ילד בן תשע מחוסר הכרה. אנשים במקום סיפרו לנו שהוא הידרדר מראש צוק עד לחוף מגובה של כ-10 מטרים. הילד סבל מפגיעה רב מערכתית קשה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ, ופינינו אותו לבית חולים תוך המשך טיפול רפואי, כשמצבו קריטי".