"יד כבדה על האכיפה": המשטרה נערכת לסגר הכללי עם 5,000 שוטרים

בצפון ובדרום יוצבו מחסומים קבועים, במרכז הם יהיו "מדלגים" עד הערב. בתוך הערים יסיירו כוחות משטרה רכובים ורגליים וייעשה שימוש ברחפנים. "נקפיד מאוד על מגבלת הקילומטר"

זמן צפייה: 04:29

"תהיה יד כבדה על האכיפה" - כך מסרו היום (רביעי) גורמים במשטה לקראת הסגר השלישי שיחל מחר בחצות. את הסגר צפויים לאכוף כ-5,000 שוטרים בכל רחבי הארץ. בין היתר, כוחות המשטרה יפרסו מחסומים בצפון ובדרום, ובמרכז הם יהיו "מדלגים" עד אחר הצהריים ואז יהפכו למחסומים קבועים.

כמו כן, כוחות הביטחון יסיירו בתוך הערים באופן רגלי ורכוב וייעשה שימוש ברחפנים. עוד אמרו גורמים במשטרה כי "אנו נקפיד מאוד על מגבלת האלף מטרים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל: 2 הקומות שבהן התגורר המחבל שרצח את אסתר הורגן – ייהרסו

30 שנה למלחמת המפרץ: כך נראתה ישראל תחת מתקפת טילים • צפו

פרקליטי נתניהו מבקשים לדחות את מתן המענה לכתב האישום נגדו

הסגר
הסגר | צילום: דוברות המשטרה

בנוסף, במגזר החרדי תהיה אכיפה של התקהלויות, אך אין בכוונת השוטרים להכנס לבתי ספר ולפנות את הנמצאים שם. במקביל, מתנהלים מאמצים אחרים להעלות את האחריות הציבורית לעניין הסגר. זאת ועוד, צפוי להיות פיקוח נרחב על מבודדים. כזכור, מבודד שנתפס מפר את ההנחיות יזומן לחקירה פלילית. 

כזכור, בתום שעות של דיונים שהתקיימו אמש, הממשלה אישרה את החמרת הגבלות הסגר, זאת בניסיון להפחית את התחלואה כפי שנרשמה בישראל בשבועות האחרונים. בעקבות כך, החל ממחר בחצות ולמשך כשבועיים, יוטל ברחבי הארץ סגר מלא - שילווה בסגירת מערכת החינוך, למעט מוסדות לחינוך מיוחד ולנוער בסיכון.