דגלי חמאס הונפו בהר הבית: "מחכים לפקודה" • תיעוד

ברקע ניסיון הפיגוע בצפון השומרון, הגיעו המוני פלסטינים אל רחבת הר הבית בירושלים, השמיעו קריאות הסתה נגד ישראל והניפו את דגלי ארגון הטרור. "לפקודתך המפקד מוחמד דף"

זמן צפייה: 00:27

המוני פלסטינים הגיעו היום (שישי) אל הר הבית שבירושלים, הניפו דגלי פלסטין וחמאס וקראו קריאות הסתה נגד ישראל ובעד חמאס. "כולנו חמאס, מחכים לפקודתך המפקד מוחמד דף, חמאס - לירות הלילה טילים על תל אביב", קרא ההמון. זאת, ברקע ניסיון הפיגוע בצפון השומרון שאירע מוקדם יותר.

בתוך כך, משטרת ישראל נערכה עם מאות שוטרים ולוחמי מג"ב כדי לשמור על הסדר ולאפשר את הגעת המתפללים להר הבית ולתפילת שישי רביעי של חודש הרמדאן. המפכ"ל קובי שבתאי קיים הערכת מצב בעניין ההיערכות השוטרים בירושלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר הפגישות עם סער ומיכאלי: בנט ולפיד נפגשו עם גנץ והורוביץ

טרור בלוני התבערה: שבע שריפות פרצו בעוטף עזה

לשכת בן גביר תפונה משייח ג'ראח – שוטרים יוצבו בבתי היהודים

הר הבית, חמאס
דגלי פלסטין וחמאס בהר הבית בירושלים

מחקירת ניסיון הפיגוע בצפון השומרון, עלה כי שלושת המחבלים בשנות ה-20 לחייהם עלו על אוטובוס של שוהים בלתי חוקיים על מנת להגיע לשטח ישראל, וכאשר כוח צה"ל עצר את האוטובוס, הם ירדו ממנו והחלו לירות לעבר מוצב מג"ב. לוחמי היחידה השיבו אש, הרגו שניים מהמחבלים ופצעו את המחבל הנוסף.

בצה"ל העריכו כי המחבלים היו בדרכם לשטחי ישראל. בנוסף, צה"ל מסר כי לא היה מידע מודיעיני בנוגע לאוטובוס, וכי הוא היה בעל לוחית רישוי ישראלית והנהג לא ידע שהסיע מחבלים.