שריפת ענק בהרי ירושלים: תושבים פונו מהבתים – כביש 1 נחסם

אש השתוללה באזור נווה אילן ואבו גוש. מעל 70 צוותי כיבוי הוקפצו. הסכנה ליישובים הוסרה. נציב הכבאות: "השריפות - בטוח כתוצאה ממעשה ידי אדם" • עדכונים שוטפים

זמן צפייה: 02:37

שריפה גדולה פרצה היום (רביעי) סמוך ליישובים נווה אילן, מעלה החמישה ואבו-גוש שבהרי ירושלים. בעקבות השריפה, תושבים במעלה החמישה פונו מבתיהם ובנוסף גם גני הילדים ביישוב, אך בהמשך הסכנה על היישובים הוסרה.

נוסף על כך, כבישים הנמצאים בסמוך לאש נחסמו לתנועה, ביניהם כביש ירושלים-תל אביב משני הכיוונים, וכביש 425 לשני הכיוונים. מרכבת ישראל נמסר כי הקו המהיר בין תחנות הרצליה וירושלים יצחק נבון נפתח לכל אורכו. בתוך כך, מרשות הטבע והגנים נמסר כי הם פועלים יחד עם כוחות כיבוי בניסיון להשתלט עליה במוקדים השונים.

שריפה, הרי ירושלים
שריפה בהרי ירושלים | צילום: דוברות רשות הטבע והגנים

מכבאות והצלה נמסר כי האש מתפשטת בחסות הרוחות העזות. במאמצי הכיבוי פועלים כ- 70 צוותי כיבוי, 10 מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד", שני מסוקים "חוזי" ואמצעי תצפית נוספים.

נציב הכבאות דדי שמחי מסר לחדשות 13 כי השריפות נגרמו בטוח כתוצאה מידי אדם. לדבריו, "לא ראינו היום ברקים בשמיי ישראל, ונברר אם זו הצתה או לא בהמשך".

מסוק כיבוי, שריפה בהרי ירושלים
מסוק משתתף במאמצי הכיבוד השריפה בהרי ירושלים | צילום: דוברות רשות הטבע והגנים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles--2106091416' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד השריפה באזור ירושלים' poster='' kid='1_pi5m0zp9' duration='5']