"זה בלתי נתפס": האם אשתו של המחבל הצליחה להבריח זרע מהכלא?

בהקלטות שהגיעו לחדשות 13 ניתן לשמוע את רעייתו של וליד דקה, שמרצה מאסר עולם בשל רצח החייל משה תמם, מספרת שהם מצפים לילדה - חרף התנגדות שב"ס. אחייניתו של תמם: "זו יריקה בפרצוף שלנו"

זמן צפייה: 04:09

הפורום לדו קיום בנגב, עוסק בהגדרתו בפעילות קהילתית לקירוב בין יהודים לערבים. עיריית באר שבע השכירה לעמותה מקלט בעיר לטובת פעילות למען כפרים בדואים בלתי מוכרים. לפעילות שהתקיימה השבוע במקלט הזמין הפורום השבוע להרצאה את ד"ר ענת מטר, מרצה בכירה באוניברסיטת תל אביב המזוהה עם מפלגת חדש, ואת סנאא סלאמה, אשתו של המחבל וליד דקה.

דקה נידון למאסר עולם על מעורבות בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם, בשנת 1984. במקום דיון במצב הכפרים הלא מוכרים קיים הפורום השוואה בין מחבלים לטייסים בסוגיית הסכם האסירים. חברי תא "אם תרצו" מאוניברסיטת בן גוריון שהסתננו למפגש הסגור, הקליטו בין היתר גם את אשתו של דקה, שסיפרה שהצליחה להיכנס להיריון מבעלה המחבל, בלי אישור - ומתחת לאף של שירות בתי הסוהר.

המקלט בבאר שבע שהושכר לטובת ''הפורום לדו קיום''
המקלט בבאר שבע שהושכר לטובת ''הפורום לדו קיום'' | צילום: חדשות 13

"אני ווליד ניהלנו דיונים ומאבק משפטי עיקש שנים רבות ולא נתנו לנו להקים משפחה. אפילו הפרייה חוץ גופית, בלי שאני והוא נפגש או נתייחד - אפילו את זה הם סירבו", נשמעה סלאמה אומרת בהקלטות. "אני שמחה לבשר לכם שאני בהיריון והבת שלנו אמורה להיוולד בעוד חודשיים בעזרת השם בלי הסכמתם ובלי הרשות שלהם".

"הפער העצום הוא בין זה שקוראים לעצומה הזאת 'פורום דו קיום', לזה שמתנהל שם אירוע שמפאר מחבלים ומקדם אידאולוגיה אנטי-ישראלית של ממש", אמר מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו". "מקלט עירוני שאמור להגן על אזרחי ישראל הופך להיות מרכז הסתה נגד המדינה".

"זה בלתי נתפס בעינינו. לחשוב שביודעין היא מתגאה בזה שהם הבריחו זרע מתוך הכלא וכך היא נכנסה להיריון, זו ממש יריקה בפרצוף שלנו ולדעתי גם יריקה בפרצוף של כלל אזרחי ישראל", אמרה אורטל תמם, אחייניתו של חלל צה"ל משה תמם.

כל זה התרחש כאמור במקלט עירוני של עיריית באר שבע, שהושכר לעמותה. העירייה ביקשה לפנותה משהתברר לה שהמקום משמש לצרכים פוליטיים, אבל בג"ץ קבע שהיא יכולה להישאר שם, לטענת העירייה, בתנאי שלא תקיים במקום פעילות פוליטית – תנאי שעל פי ההקלטות העמותה מתקשה לעמוד בו.

תגובת שירות בתי הסוהר: "לא מוכר לנו שום ניסיון להברחת זרע, במקרה ספציפי זה או בכלל. מוטב שלא להאמין לכל טענה שעולה מצדן של משפחות אסירים ביטחוניים מורשעים".

תגובת הפורום לדו קיום בנגב: "בשבוע שעבר קיימנו מפגש בנושא אסירים פוליטיים וזכויותיהם, ללא ספק אחד מהנושאים הקשים והכואבים שניתן לשוחח עליהם בחברה שבה שכול הוא מנת חלקם של רבים. נמשיך להיות בית לשותפות יהודית-ערבית בנגב, והרי שהדבר אומר גם לשוחח על הנושאים הכואבים ביותר".