בלון תבערה נחת בחצר בית בשדרות - נזק קל נגרם, אין נפגעים

המתיחות בדרום נמשכת: שעות אחרי תקיפת צה"ל ברצועה, מספר בלוני תבערה שוגרו וגרמו לשריפות בשדות ביישובי העוטף. אחד הבלונים התפוצץ בסמוך ליישוב בתחום המועצה האזורית חוף אשקלון

זמן צפייה: 00:38

מתיחות בדרום: בלון תבערה ששוגר מרצועת עזה לשטח ישראל נחת הבוקר (שלישי) בחצר בית בשדרות וגרם לנזק קל במקום. לא היו נפגעים. במקביל, בלון תבערה אחר התפוצץ בסמוך ליישוב בתחום המועצה האזורית חוף אשקלון. גם באירוע זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. במקרה אחר, חבלן משטרה נטרל שני בלוני תבערה, אשר נחתו בכניסה ליישוב במועצה האזורית אשכול וכן בשטח חלקאי באזור.

כזכור, מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה תשתיות תת-קרקעיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, זאת בתגובה לשיגור בלוני הנפץ והתבערה מהרצועה לשטח ישראל בימים האחרונים. רק אתמול פרצו לפחות 20 שריפות ביישובי העוטף כאשר מרביתן היו קטנות ולא מסכנות. עם זאת, בלון תבערה נחת בגן ילדים שהיה ריק - נזק כבד נגרם למקום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שולף סכין – ותוקף את לוחם מג"ב: תיעוד פיגוע הדקירה בירושלים

הארמון הנשיאותי והמסגד הענק: סיור בבירת איחוד האמירויות

"לא רצתה בלונים ליום ההולדת": חיי הילדים בדרום – בצל המתיחות

בלון תבערה שנשלח לשטח ישראל
בלון תבערה שנשלח לשטח ישראל | צילום: דוברות אשכול

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי בתחילת השבוע המשלחת המצרית יצאה מרצועת עזה, לאחר שנפגשה עם הפלגים הפלסטיניים. המשלחת של המודיעין המצרי ערכה פגישה ארוכה עם הנהגת חמאס שכללה את יחיא סינוואר מפקד חמאס ברצועה, וסגנו ח'ליל אל-חיה ובכירים נוספים. הפגישה עסקה ביישום הבנות הרגיעה בין ישראל לארגון הטרור. המשלחת המצרית הודיעה לחמאס כי ישראל אינה מוכנה לקבל בלונים, הפרות סדר או הטרדות ליליות.

חמאס העביר למצרים את "דרישות הפלגים הפלסטינים", שהן: המשך הזרמת הכסף הקטרי, יישום פרויקטים בעזה, סוגית החשמל, החזרת מרחב הדיג וכניסת פועלים לעבודה בישראל. מצרים ביקשה מחמאס לפעול לשקט בגבול עוד לפני תשובת ישראל והגעה להבנות "כמחווה של רצון טוב".

שריפה מבלון תבערה
שריפה מבלון תבערה | צילום: חדשות 13