הירי בטמרה: אלפים הפגינו על מות הצעיר; חשוד שלישי נעצר

אחרי הלווייתו של אחמד חג'אזי, יצאו ההמונים לכבישים במחאה על האלימות בחברה הערבית. המפגינים הציתו צמיגים וחסמו את כביש 70. הפגנות נוספות התקיימו במקביל גם באום אל-פחם ובנצרת

זמן צפייה: 08:37

אלפי בני אדם הפגינו הערב  (שלישי) במחאה על מותו של אחמד חג'אזי, הצעיר שנהרג הלילה מירי שוטרים במהלך פעילות משטרתית בטמרה. ההפגנה החלה מייד בתום הלווייתו של חג'אזי וההרוג השני, אז הגיעו המוחים לכביש 70 והביעו את תסכולם באשר לאלימות שבחברה הערבית, שממשיכה לגבות קורבנות.

המפגינים הציתו צמיגים וחסמו את כביש 70. הפגנות דומות התקיימו במקביל גם באום אל-פחם, נצרת וכן בכביש 65 בוואדי עארה. אלפי המוחים, כאמור, יוצאים נגד אי-הטיפול בנעשה בחברה הערבית, וטוענים כי היד קלה על ההדק. כעת, הם מבקשים מהממשלה ומהמשטרה להתחיל למגר בפשיעה.

לכתבות נוספות בנושא >>

הפצוע מהירי בטמרה: "ראיתי את המוות בעיניים"; השוטרים נחקרו

שני צעירים נורו למוות ע"י שוטרים בטמרה – אחד מהם עובר אורח

הפגנה, טמרה, מחאה
ההפגנה נגד הירי בטמרה | צילום: חדשות 13

הפגנה, טמרה, מחאה
ההפגנה נגד הירי בטמרה | צילום: חדשות 13

כאמור, שני צעירים נורו למוות הלילה מירי שוטרים בטמרה. על פי הודעת המשטרה, האירוע החל במהלך פעילות מבצעית, לאחר שמספר חשודים ירו לעבר בית וכוח משטרה התערב. החשודים פתחו באש לעבר שוטרים, שהשיבו בירי. בזמן חילופי האש חשוד אחד נהרג, אחר נפצע קשה ולפחות אחד נמלט. כעת, המשטרה עדכנה כי הצליחה ללכוד את החשוד השלישי.

חג'אזי הוא בכלל עובר אורח, שנקלע לאירוע ונורה למוות. הוא היה סטודנט לסיעוד. אחד החשודים שגם נורה למוות בזמן האירוע הוא מחמוד יאסין, שהיה בעברו חייל צה"ל. יש לציין שגם שלשום נראו שוטרים יורים בשכונת מגורים בטמרה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2102022038' autoplay='0' credit='' desc='הלווייתו של אחמד חג′אזי,' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1612291374/86nw-e_xmytsi.png' kid='1_c0dsyfnw' kid='1_c0dsyfnw' duration='42'']

ההפגנה נגד הירי בטמרה
ההפגנה נגד הירי בטמרה | צילום: חדשות 13

שעות לאחר המקרה, המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירה. "היינו בסכנת חיים", טענו השוטרים שנחקרו. "הירי שלנו היה בתגובה לירי מנשק אוטומטי בלתי פוסק לעברנו שיכול היה גם לפגוע באזרחים חפים מפשע". השוטרים טענו כי "זו זירת קרב של ירי בלתי פוסק לעבר כוח משטרה ששוכב במארב מטווח קצר".

אחמד חגאזי, נורה למוות ע''י שוטרים בטמרה
אחמד חגאזי, נורה למוות ע''י שוטרים בטמרה