במחאה על התקריות האלימות בחברה הערבית: הפגנה המונית בטמרה

מאות בני אדם הגיעו למחות נגד האלימות, לאחר מותו של הסטודנט אחמד חיג'אזי מירי שוטר מוקדם יותר השבוע. יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה: "אם היה מדובר ביהודי - כל המדינה הייתה עוצרת"

זמן צפייה: 00:30

מאות בני אדם הגיעו היום (שבת) להפגנה המונית בטמרה, במחאה על התקריות האלימות בחברה הערבית, ובעקבות מותו של הסטודנט אחמד חיג'אזי כתוצאה מירי של שוטר.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיע גם הוא למקום, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בעיני המשטרה מותו הוא לא יותר מנזק משני, אבל אם היה מדובר ביהודי כל המדינה הייתה עוצרת. תפקיד הממשלה והמשטרה הוא לעצור את שפיכת הדם - לא לשפוך עוד דם".

עוד בחדשות 13:

סקר חדשות 13: סער והמשותפת צונחים, בן גביר וסמוטריץ' עוברים

תיעוד: שוטר יורה לעבר גלגלי רכב שנמלט במהלך מרדף בצפון

חמאס על הודעת האג: "זמן לפעול נגד ה'טרוריסטים' הישראלים"

הפגנה המונית בטמרה
הפגנה המונית בטמרה | צילום: אתר אלחמרא

הפגנות דומות נרשמו בימים האחרונים בכמה מוקדים - בין היתר בכביש 70, אום אל-פחם, נצרת וכן בכביש 65 בוואדי עארה. אלפי המוחים יצאו נגד אי-הטיפול בנעשה בחברה הערבית, וביקשו מהממשלה ומהמשטרה להתחיל למגר את הפשיעה.

חיג'אזי, שמותו הצית את גל המחאות, נורה כזכור במהלך פעילות אכיפה משטרתית בטמרה בלילה שבין שני לשלישי. הוא היה עובר אורח שנקלע לחילופי אש בין השוטרים לחשודים בירי, ונפגע מכדור. נוסף אליו נהרג חשוד שהיה מעורב בירי לעבר בית בעיר. שניים נוספים נפצעו בתקרית זו.

ד"ר מוחמד ערמוש, שנפגע בעת האירוע מהירי סיפר לחדשות 13: "הם לא הזהירו לפני שמיהרו לירות. אם לא היה רכב במקום שהגן עליי – הייתי נהרג. הקבוצה שירתה עליי הייתה שוטרים בבגדים אזרחיים, אחרי שאמרתי להם שאני רופא והם רדפו אחרי אחמד. ראיתי ירי כמו גשם, הרגשתי שזה סוף העולם, ראיתי את המוות בעיניים, חשבתי שזהו. פתאום ראיתי את אחמד חוזר הביתה בריצה, הוא צלע, ואז נוריתי".