"האמונה תמיד קיימת": המשפחה שנדרסה בקריית גת יצאה מביה"ח

גביאו טקאלה ושתי בנותיה שנפצעו בינוני וקשה יעברו לשיקום בבית לווינשטיין. האם ביקרה את החלטת בית המשפט לשחרר את הנהג הדורס למעצר בית: "היה לי כבוד למדינה, מי שעושה רע מגינים עליו"

גביאו טקאלה ושתי בנותיה שנפצעו בינוני וקשה בתאונת הדרכים בקריית גת לפני חודשיים, שוחררו היום (רביעי) מבית החולים סורוקה, ויעברו לשיקום בבית לווינשטיין – שם נמצא מטוקו, אב המשפחה, מזה שבועיים. "נפלנו בידיים טובות. תודה רבה. אנחנו עוד לא הולכים הביתה אלא לשיקום ברעננה. גם ככה זה קשה. אתה הולך למקום חדש עם אנשים חדשים. תודה לאל ותודה לרופאים. ד"ר לזר היה איתי כשראיתי את הבנות שלי בפעם הראשונה. הוא אמר שמטפלים, בהתחלה לא האמנתי".

במעמד השחרור התייחסה טקאלה לשחרור הנהג הדורס, שי טסמה, למעצר בית. "אני לא מבינה כיצד הוא שוחרר, אנחנו סובלים, בעלי לא מדבר. איך משחררים אותו?", שאלה. "מי שעושה רע הם מגינים עליו. לנו נעים? איך משחררים אותו. היה לי כבוד למדינה".

מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ד"ר צחי לזר סיפר כי "כשאתה מקבל משפחה אחרי אסון כל כך גדול אתה צריך לחלק את הזמן בין הדאגה הפיזית לרגשית. הגיעו בבת אחת ארבעה אנשים, עם שתי ילדות פצועות קשה", לזר הוסיף: "זה היה קרוב לאירוע רב נפגעים. הדבר החשוב ביותר היה תחילה לייצב את מצבם בחדר הטראומה".

עוד בחדשות 13:

"הנהג חייב להיענש": קרב חייה של המשפחה שנדרסה בקריית גת

שותה בירה לפני העלייה על ההגה: תיעוד הנאשם בדריסה בקריית גת

דריסת המשפחה בקריית גת: האב שנפצע אנושות חזר לדבר

מטוקו טקלה
מטוקו טקלה | צילום: חדשות 13

"במשך כשבוע הבנות היו מורדמות ומונשמות. הן סבלו מפגיעת ראש קשה. כל המשפחה רצתה להיות כאן ולדאוג והיה צריך לעשות שילוב, גם מבחינה רפואית וגם מבחינה אישית. אופטימיות תמיד קיימת. אתה עושה הכי טוב שאתה יכול ומקווה לטוב", הוסיף. "האמונה תמיד קיימת, אתה אף פעם לא יכול לדעת איך יהיה, אבל התקווה הזו מניעה את כל הצוות. אתה חייב לתת את התקווה. זה לא מספיק לתת רק את התרופה".

לפני כשבועיים הפך בית המשפט המחוזי בבאר שבע את החלטת סגן נשיא בית הדין לתעבורה ושחרר את הנהג שהואשם בדריסה, שי טסמה, למעצר בית. זאת, בעקבות ערעור שהגיש עורך דינו חיים אברג'יל נדג ההחלטה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים.

אברג׳יל אמר לאחר ההחלטה כי "אנו סברנו מלכתחילה שבית המשפט שגה שגיאה קשה שתפס את מרשי כאדם מסוכן בניגוד לנתונים האובייקטיביים שלו ובניגוד לעמדת הגוף האמון על כך והוא שירות המבחן".

שי טסמה, החשוד כי פגע ופצע באורח קשה מספר בני משפחה בתאונה בקריית גת
שי טסמה, החשוד כי פגע ופצע באורח קשה מספר בני משפחה בתאונה בקריית גת | צילום: שי טסמה, החשוד כי פגע ופצע באורח קשה מספר בני משפחה בתאונה בקריית גת

מנגד, משפחת טקלה זעמה על ההחלטה. "איך  יכול להיות שאדם שנהג בשכרות עד כדי אובדן חושים, אדם אשר הרס משפחה שלמה, משוחרר למעצר בית? מדינת ישראל 2019 - שמרי על התושבים שלך, תני הגנה ותטפלי אחת ולתמיד בנהגים ששותים ונוהגים", כתבה המשפחה.

בתחילת החודש, כאמור, בית המשפט השלום בבאר שבע האריך עד לתום ההליכים את מעצרו של טסמה. "התנהגותו אחרי התאונה מעידה על מסוכנות", קבע בית המשפט. השופט אופיר אלון ציין כי "שחרורו לביתו תהיה צעד בלתי אחראי שיסכן את הציבור. בעודו תחת השפעת אלכוהול התנהגותו משובשת. כשהיה שיכור החליט לנהוג ברכב תוך כדי שהחלטתו גרמה לפציעתה של משפחה שלמה". עוד הוסיף השופט אלון כי טסמה "סירב לשתף פעולה עם חוקריו" וכי "חוסר השליטה שלו ברכב היה קיצוני".

עורך דינו של טסמה, חיים אברגיל, אמר לאחר ההחלטה כי "לבוא ולומר שנאשם כזה, שהמסוכנות לכאורה שבית המשפט ייחס לו שהוא הפרת התנאים ובריחה מהבית, שתיית אלכוהול, גניבת רכב וסיכון שלום הציבור - אני חושב שזו טענה מופרכת. אנחנו לא יכולים לקבל את ההחלטה הזאת, אנחנו נלמד אותה, ואני מעריך שנערער למחוזי נגדה".