"נוכל הטינדר": משפחת לבייב סוגרת חשבון עם המתחזה שחי חיי פאר

במטרה לטהר את שמו, המתחזה סיימון לבייב התראיין וטען שהשאיר את חטאיו מאחור, אלא שתחקיר חדשות 13 חשף עדויות להונאה נוספת שביצע לכאורה באירופה. "לא ידעתי שיש זכויות יוצרים לשם משפחה"

זמן צפייה: 20:43

במשך זמן רב, שמעון חיות, שבמשך שנים מציג את עצמו כ"סיימון לבייב", מקפיד להציג למצלמה את חיי הפאר שלו, שבין היתר כוללים מטוסים פרטיים, מוכניות יוקרתיות, יאכטות, מותגים וסיגרים, אלא שהמציאות היא אחרת. תחקיר חדשות 13 חשף עדויות חדשות על אופן הפעולה של מי שכונה בתקשורת "נוכל הטינדר", וכחלק ממסעו לתאר את שמו, הוא הסכים להתראיין. "עשו לי עוול על דברים שמעולם לא עשיתי", אמר לבייב.

"תמיד אהבתי את החיים הטובים, לא אשקר. לקחתי את התעוזה שלי, כמו שהייתה לי תעוזה לצאת מהארץ עם דרכון מזויף, ומינפתי אותה לעסקים", סיפר לבייב, שבחודשים האחרונים הוא משלם על תוכן שיווקי חיובי ועל פרסומים בשלטי חוצות שמהללים אותו וגם את בת זוגו בארבעת החודשים האחרונים, קייט קונלין. "אני חטאתי, עוויתי, פשעתי ושילמתי. אבל זהו זה, לא עוד".

חלק ממסע הפרסום של סיימון לבייב לטיהור שמו
חלק ממסע הפרסום של סיימון לבייב לטיהור שמו | צילום: חדשות 13

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הערכה: היורים בג'לג'וליה פגעו בבן ה-15 כדי לנקום בקרוב שלו

נסגר התיק נגד מיקי זוהר בחשד לסחיטה באיומים כלפי היועמ"ש

יחיא סינוואר נבחר מחדש למנהיג חמאס בעזה

סיימון לבייב
סיימון לבייב | צילום: חדשות 13

אלא שכאמור לפי תחקיר של חדשות 13, עלו עדויות מרחבי אירופה על מעשי הונאה לכאורה שעשה לבייב בסכומי עתק. כך למשל, לבייב שכר מטוסים פרטיים בתשלום מהחברה הסלובקית "אופטיפין", תוך כדי שהוא טען כי הוא בנו של לב לבייב וכי אביו ישלם לחברה את הכסף עבור השירות. "הוא שלח לנו מסמכי תשלום, אך מדובר היה בזיוף מאוד מקצועי שלהם", אמר עורך הדין יוסי ליבנה, שמייצג את חברת המטוסים הפרטיים שטוענת כי סיימון לבייב הוא מתחזה שמשתמש במטוסיה מבלי לשלם. "אני חושב שהנזק הוא כ-800 אלף אירו", אמר הבעלים של החברה.

סיימון לבייב העביר לחברה נייר לפיו הוא ביצע העברה על סך 250 אלף דולר עבור המטוס מחברה ששמה "אל-אל-די דיימונדס", שהם ראשי התיבות של "לב לבייב יהלומים", אימפריית היהלומים של משפחת לבייב שמוכרת בכל העולם. אלא שהמסמך לא היה מקורי והבחרה מעולם לא קיבלה את הכסף. "אין לי מושג לגבי החברה הזאת, מי שיש לו אתי סכסוך עסקי, מוכן ללכת לבית המשפט", טען סיימון לבייב. בהקלטה שהגיעה לידי חדשות 13, הוא נשמע מגיב להאשמות בדבר ההתחזות: "אני מי שאני, הבן של אבא שלי, ואני לא צריך להוכיח דבר לאף אחד. אבא שלי העביר לכם סכום של 850 אלף, אז ככה שאתם עוד חייבים לי. אני מכבד אותך ובגלל זה לא התהפכתי עליך".

סיימון לבייב בעת עלייתו למטוס ששכר מחברה סלובקית
סיימון לבייב בעת עלייתו למטוס ששכר מחברה סלובקית

כעבור שבועיים-שלושה, באופטיפין החלו לחשוד שסיימון לבייב הוא לא בנו האמיתי של לב לבייב ודרשו ממנו הוכחות, אלא אז הוא בחר לאיים על החברה: "אתם לא תקבלו כסף ולא כלום", אמר סיימון והוסיף: "אתה שקרן, אין לך מילה ואתה לא גבר. אתה חתיכת חרא ואין לך שום כוח. אני אדאג שאנשים יחסלו אותך, וכמו שאני תמיד אומר לך - החיים הם כמו מסעדה, בסוף אתה משלם על הכל, ואתה עוד תשלם בריבית". בהמשך אף הוסיף לאיים: "אני נותן לך הזדמנות תוך 24 שעות לברוח ולהסתתר, אחרת אני אתפוס אותך ואצוד אותך כמו חיה ארורה, ואתה תזכור על מה ובגלל מי. תשמור על עצמך".

"הסיבה שעד היום לא התייחסנו ולא הגבנו, זה כי באמת לא כל כך עניין אותנו ולא רצינו לתת לו במה ולהתייחס אליו. אבל, כשראינו את הפגיעות של האנשים, החלטנו שאנחנו רוצים להצהיר כי סיימון, או מה שלא יהיה השם שלו, לא קשור אלינו, הוא לא אח שלנו והוא לא משפחה שלנו, אין לנו שום קשר אליו", סיפרה רותי לבייב אליעזרוב, בתו של לב לבייב, שבמשך שנים סירבה להתייחס לפרשיות השונות שנקשרו בשמו של שמעון חיות שהתחזה לבנו של לב, וכעת דיברה בפעם הראשונה.

רותי לבייב אליעזרוב, בתו של לב לבייב
רותי לבייב אליעזרוב, בתו של לב לבייב | צילום: חדשות 13

כשנשאל סיימון מדוע בחר לעצמו דווקא את השם הזה, ענה: "למה לא? התחברתי לזה. אין חוק שאוסר את זה. מאז ומעולם קראו לי סיימון. שיניתי רק את שם המשפחה".

"כולם מדברים על זה אך הבן אדם יושב פה בסבבה. איפה כל הרשויות? המשטרה? אם זה כל כך נורא, אם זה כל כך גדול, למה הוא פה, עומד מולי? וזה דברים שנמשכים שנים. אנחנו מנהלים חיים, הולכים לים, הולכים לסופר". אמרה הדוגמנית קונלין, שהביעה תמיכה בבן זוגה.

קייט קונלין, זוגתו של סיימון לבייב
קייט קונלין, זוגתו של סיימון לבייב | צילום: חדשות 13

את השאלות הללו שאלו גם אנשי משטרה בכירים לשעבר, כמו דוד סיסו שחקר מספר מעשי הונאה גדולים שהתרחשו בישראל. "הוא מתוחכם ברמה כזו שאני עוד לא מכיר, וגם עם אומץ שכזה. קשה לחוקר רגיל להתמודד עם הדברים האלה. כמו שלוקחים צוות חקירה מיוחד לרצח, צריך לקחת צוות חקירה למקרה הזה. ומי שיותר חכם, יותר אמיץ ויש לו סוללה של עורכי דין, תמיד ינצח את המשטרה", אמר תת ניצב בדימוס סיסו.

כתבת חדשות 13 שערכה את הריאיון עם חיות בדירתו, הטילה ספק אם אכן מדובר בבית שלו, אלא שחיפוש קל באתר "אייר בי-אן-בי" הראה כי הדירה בעצם שכורה. "ברור שהוא (סיימון לבייב) לא גר בה", אמר בעל הנכס המופתע. לבסוף, כשנשאל סיימון אם היה רוצה לומר משהו למשפחת לבייב, ענה: "אין לי מה לומר, לא ידעתי שיש זכויות יוצרים לשם משפחה הזה".

עו"ד יקי קהן, סנגורו של סיימון לבייב, מסר בתגובה לתחקיר: "אם היה בסיס לטענות נגדו הוא היה מואשם גם בבית המשפט עוד כשהיה עצור והוחזק בידי הרשויות בארץ ובחו"ל. העובדה כי שוחרר ללא כתב אישום מלמדת כי גם המשטרה החליטה שעסקינן בטענות של בעלי אינטרס בעולם העסקי ולא בעבירות פליליות חלילה".