לציון יום הולדתה של רינה שנרב: חברותיה יערכו ערב התרמה לזכרה

פרויקט ההנצחה, שיזמו מכריה של הנערה שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב, יכלול תרומות דם, שיער, אוכל ובגדים. "היא הייתה אדם של נתינה - ארגנו מיזם שימשיך את דרכה" • איתן שנרב: "בחרנו בחיים"

זמן צפייה: 07:55

רינה שנרב שנרצחה בפיגוע מעיין בדולב הייתה אמורה לחגוג היום (ראשון) יום את יום הולדתה ה-17. משפחתה וחבריה החליטו לציין את יום הולדתה במיזם הנצחה מיוחד. המיזם יכלול ערב תרומות דם, שיער, אוכל ובגדים לנזקקים ויתקיים היום ב-17:30 בבית הספר "נועם המאירי" בלוד.

דבורה אשכנזי והודיה קלמן, חברותיה של שנרב סיפרו לתוכנית "העולם הבוקר" על המיזם ועל האופן שבו הרעיון לקיים אותו עלה. הודיה קלמן, חברתה של רינה מכיתה א', סיפרה: "יום ההולדת שלה התקרב וחשבנו מה כדאי לעשות על מנת לציין זאת. מכיוון שהיא הייתה בן אדם של נתינה החלטנו לקיים מיזם ברוח הזאת. זה התחיל ממשהו מאוד קטן וזה גדל כשיותר ויותר אנשים רצו לקחת חלק".

לעוד כתבות בנושא:

"שמח שאני יוצא": הפצוע הקשה מהפיגוע מעיין בדולב שוחרר מביה"ח

שבוע לפיגוע שבו נרצחה רינה שנרב: עשרות הגיעו למעיין בדולב

אחותה של רינה שנרצחה בפיגוע בדולב: "היא הפיצה שמחה בכל מקום"

דבורה אשכנזי והודיה קלמן, חברותיה של רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
דבורה אשכנזי והודיה קלמן, חברותיה של רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב | צילום: חדשות 13

דבורה אשכנזי, חברתה של רינה סיפרה איך עלה הרעיון להקמת המיזם: "חשבנו שזה יהיה הכי הגיוני לנצל את היום הזה שהיא הייתה אמורה לחגוג בו ולהמשיך את הדרך שלה ועל הדרך להפיץ את זה לכל הארץ". אשכנזי סיפרה על תרומות שאספה בעיר לוד על מנת לקיים את המיזם ולהוציאו לדרך: "הלכנו לסופרים והתרמנו כסף מאנשים. זה היה יפה לראות איך עם ישראל רוצה להיות חלק".

אביה של רינה, הרב איתן שנרב, סיפר על בנו שנפצע בפיגוע והשתחרר מבית החולים: "דביר חיים חוזר השבוע לישיבה. הרופאים דיברו על נס רפואי בגלל השיקום המהיר שהוא עבר. הוא עדיין יצטרך טיפולים אבל ממשיכים את החיים. בתורה כתוב שצריך לבחור בחיים. צריך לזכור את המוות אבל אנחנו בוחרים בחיים. זה העם שלנו והוא ינצח".

על המיזם לציון יום הולדתה של בתו אמר שנרב: "מי שממשיך לתת, זה גורם לו לשמחה. כך הייתה רינה, בחיים של נתינה. כל הזמן חשבה לאיזה עמותה להתנדב. ואנחנו ממשיכים בדרך הזאת".

הפיגוע במעיין בדולב, רינה שנרב
הפיגוע במעיין בדולב, רינה שנרב | צילום: באדיבות המשפחה, רועי תורתי

כזכור, הרב איתן שנרב, נפצע בינוני בפיגוע המטען במעיין בדולב באוגוסט, שבו נרצחה בתו רינה בת ה-17 ובנו דביר חיים נפצע באורח קשה. איתן ובנו דביר חיים אושפזו בבית החולים הדסה עין כרם. האב איתן השתחרר מבית החולים כשבוע לאחר הפיגוע, ובנו דביר חיים השתחרר בשבוע שעבר אף הוא מבית החולים.

"אני שמח על התקופה שהייתי פה ושמח שאני יוצא מפה", אמר שנרב, שהודה לצוות הרפואי. "כולם עשו מעל ומעבר. זה משה שאי אפשר להחזיר, אני מקווה שזה יגיע אליהם. הרופאים רואים בך חלק מהחיים שלהם, זה מחמם את הלב כל פעם מחדש".