אחרי שסירב: בעלה של שירה איסקוב שניסה לרצוח אותה נתן לה גט

פרסום ראשון: איסקוב, שהותקפה באלימות קשה ע"י בעלה, קיבלה היתר להתגרש ממנו, אחרי שסירב בתחילה. אחיה לחדשות 13: "הדיין אמר לו שהוא יובא כל יום לדיון, ואם לא יסכים אז יישלח לצינוק"

זמן צפייה: 02:06

פרסום ראשון: אביעד משה, בעלה של שירה איסקוב שתקף אותה באלימות קשה, חתם היום (שלישי) על גט, זאת לאחר שסירב תחילה לעשות זאת. אחיה עופר איסקוב אמר לחדשות 13: "הדיין אמר לאביעד שהוא יובא כל יום לדיון ושאם לא יסכים הוא יישלח לצינוק, אחרי שעה הוא חתם".

מבית הדין הרבני נמסר: "אב בית הדין הרבני בחיפה הרב דניאל אדרי שטיפל בתיק למן הרגע הראשון דחה פעם אחר פעם את דרישות הבעל שמטרתם הייתה להאריך את משך התהליך. היום בתום הדיון השני בעניינה, ותוך פחות משבוע מעת פתיחת התיק יוצאת האישה לחופשי. בסוף שבוע שעבר, מיד עם קבלת תביעת הגירושין שהגישה האישה, זימן בית הדין בו ביום את הצדדים לדיון, זאת למרות המורכבות בהבאת אסיר לדיון מהרגע להרגע, ובמיוחד בעת מגפת הקורונה. כבר באותו דיון הבהיר בית הדין לסרבן כי מעבר לכליאתו בעוון אלימות כלפי אשתו בית הדין עשויי להטיל עליו סנקציות נוספות וחמורות במידה ולא ייתן את הגט".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

דוח שכר המורים: גבוה מהממוצע, פער גדול בין חדשים לוותיקים

7,761 מאומתים ביממה האחרונה, 700 אלף נדבקו מפרוץ המגפה

החדירה לנבטים: גנב הרכב החשוד הצליח להימלט מבסיס חיל האוויר

תמונת ענק של אביעד משה, החשוד בנסיון רצח אישתו, בנתיבי איילון
תמונת ענק של אביעד משה, החשוד בנסיון רצח אישתו, בנתיבי איילון | צילום: צילום מסך

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), אחרי שהתקבלה הבשורה: "הגט ניתן כשהסכין הונפה. מי שמנסה לרצוח, לא יכול לצפות להמשיך ולאחוז בגרון הקרבן. מאחל לשירה לצאת לדרך חדשה וטובה".

לפני כשבוע, הפרקליטות הודיעה לבאי כוחו של אביעד משה כי היא דוחה את כל ההצעות להסדר טיעון שהועלו על ידם. עוד נמסר מטעמם כי "מדובר בכתב אישום חמור והפרקליטות תעמוד על הרשעה וענישה ההולמות את נסיבות המקרה".

כזכור, לפני כשבוע איסקוב הגיעה לוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, במסגרתו אמרה כי לקורבן אין שום יכולת להביע דעה בנושא - "אם הפרקליטות והסניגור יסכימו על העונש זה מספיק והעסקה נחתמת. זה לא מתקבל על הדעת". עוד הוסיפה: "בעל כורחי הפכתי לסמל למאבק נגד האלימות נגד נשים. כולי תקווה שיחולו פה שינויים לטובה ושנצליח למגר את תופעת האלימות המחרידה הזאת ושנוכל למצוא לזה סוף".

"ב-25 בפברואר אגיע להעיד בבית המשפט. לא נראה לי שהסניגור שלו הולך לעשות לי חיים קלים, וזאת בלשון המעטה - הוא יחקור אותי על כל פרט ופרט על אותו ערב שבו אביעד ניסה לרצוח אותי. ואני שואלת עוד שאלה - למה צריך לעבור את זה שוב ושוב?", המשיכה. "נתתי כבר את העדות שלי במשטרה, לחוקרת, למה שוב צריך להישאל כל כך הרבה שאלות על דברים כואבים? למה אני צריכה לראות שוב את האיש שניסה לרצוח אותי ואמר לי 'את לא תהיי אמא של הילד שלך'".