"רוצים תספורת של שחקני כדורגל": הטרנדים של הדור הצעיר בשטחים

הצעירים בגדה המערבית מושפעים מהאופנות הפופולריות בעולם ומשקיעים רבות במראה ובטיפוח. הסלולרי הפך אצלם לסמל סטטוס, ופלסטינים רבים נמצאים ברשתות החברתיות • "שבאב, הדור הבא" - פרק 2

זמן צפייה: 10:14

המהפכה הטכנולוגית העולמית לא פסחה על הצעירים הפלסטינים בשטחים, שרבים מנהלים חשבונות בשלל הרשתות החברתיות הקיימות. הטלפון הנייד הוא סמל סטטוס ומי שאין לו טלפון נייד מעודכן וחדיש מרגיש לא שייך. לכן, על אף שהמשכורת הממוצעת בגדה היא כ-2,500 שקלים לבני המעמד הבינוני, הצעירים והצעירות מוכנים לשלם גם 3,000 שקלים ויותר על טלפון נייד.

הצעירים בגדה מתאפיינים בהשקעה מרובה גם במראה ובטיפוח ומושפעים מאוד מטרנדים ואופנות מהעולם כולו. "יש בני נוער שצופים במשחק כדורגל ובעקבות זאת רוצים תספורת של שחקנים, למשל כמו של רונאלדו וכדומה", אמר כאיד דרארמה, תושב לובן א-שרקיה.

צעירות פלסטיניות מתעדכנות
צעירות פלסטיניות מתעדכנות | צילום: החדשות 13

חמזה עבד ג'וואד ממזרח ירושלים, לומד במגמת אופנה ועיצוב בבצלאל, חולם לפתוח עסק בעתיד: "בהלבשה אני ממש מתחבר לאלכסנדר מקווין, שזה מעצב בריטי. אני בעצמי חושב שאני אעשה איזשהו עסק עצמאי".

התספורת הפופולרית בשטחים היא תספורת שבה השיער מגולח בצדדים ומאחור והשיער מלפנים משוך לאחור. המחיר לתספורת ולעיצוב הזקן הוא 25 שקלים, עם גילוח הצוואר המחיר מגיע ל-35 שקלים. עיסא אבו שראר, בעל מספרה בעיר דורה, שבדרום הר חברון, סיפר כי טיפול מלא לחתנים עולה 250 שקלים וכולל שלושה ביקורים בשלושה ימים. "ביום הראשון אני מדלל לו את שיער הזקן ומסרק אותו, מבשם אותו ומנקה", תיאר אבו שראר. "ביום השני הוא מגיע ושוב עובר תהליך של בישום וניקוי. ביום השלישי, תספורת, בישום וניקוי".

נראה שהחלומות של הצעירים והצעירות הפלסטינים עוד לפני שהם פורצים קדימה, עדיין מסורתיים: להתחתן, להקים בית, ולהחזיק במכונית. הדור הפלסטיני החדש, הדור הצעיר, רוצה להיות  עכשווי ומעודכן אבל מבין שגם בחלומות אי אפשר להפליג רחוק מדי. "החלומות שלנו הם לשווא מפני שיש התנחלויות ויש מחסומים. שום חלום לא יתגשם כל עוד יש כיבוש", אמר מאג'ד, תושב מחנה הפליטים שועפאט.