"אתה פרעה": עימות חריף בין ראש עיריית בני ברק למקבילו מר"ג

אברהם רובינשטיין הטיח את הכינוי בכרמל שאמה הכהן, שהשיב: "תתבייש לך" - ונטש את הדיון. זאת, ברקע דבריו של האחרון לחדשות 13 לפיהם הוא "מתכוון לייצר חומת מגן נגד השתלטות חרדית"

זמן צפייה: 03:42

ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, כינה היום (שני) את ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, "פרעה", במהלך דיון בוועידת הנדל"ן של  TheMarker בתל אביב. בתגובה לכך, שאמה-הכהן אמר: "תתבייש לך, יהודי עם כיפה קורא ליהודי אחר 'פרעה'. לא מכבודי לשבת פה, תישארו עם האדם הזה" - ואז נטש את הדיון.

העימות בין השניים התקיים ברקע המאבקים בין חרדים לחילונים ברמת גן ובעקבות דבריו של שאמה-הכהן בכתבה ב"מגזין" עם אושרת קוטלר ביום שבת, שם כינה את אמר כי "אני מתכוון לייצר חומת מגן חילונית נגד השתלטות חרדית על רמת גן", וטען כי בני ברק מהווה איום אסטרטגי על עירו.

עוד בחדשות 13: 

תחלואה גבוהה ופיקוח לקוי: דוח מבקר חריף על הזיהום במפרץ חיפה

נתניהו על הקיצוץ הרוחבי: "צעד לא קל – אבל נדרש"

ועדת ההיתרים הודיעה לנתניהו: דוחים בקשתך לסיוע במימון המשפט

כרמל שאמה הכהן ואברהם רובינשטיין בועידת הנדל''ן
כרמל שאמה הכהן ואברהם רובינשטיין בועידת הנדל''ן | צילום: TheMarker

שאמה-הכהן נכנס לתפקידו לפני כחצי שנה בלבד ועומד במרכזו של עימות על צביונה של העיר הוותיקה. מאז הפך לראש עיר נאבק שאמה הכהן במה שהוא מזהה כהתחרדות איטית של העיר שבה נולד.

ראש העיר השנוי במחלוקת עלה לכותרות לפני מספר שבועות כאשר פיטר את מנהל מחלקת מורשת ישראל, לאחר שהאחרון אסר על נערה לשיר עם הזמר נתן גושן בבימת יום העצמאות בעיר. בהמשך קרא תיגר על הסטטוס קוו כשהכריז כי ינהיג תחבורה ציבורית למרכזי הבילוי בשבת והודיע על תמיכתו בקהילה הגאה ואף הגיע למצעד שאורגן בעיר.

כרמל שאמה הכהן. ארכיון
כרמל שאמה הכהן. ארכיון | צילום: נועה גרייבסקי

למרות שלדבריו זכה כבר להיות מושא ל-"פולסא דנורא", מסרב שאמה הכהן להתרגש מההתנגדות והאיומים שסופג. "איך אדם יכול לחשוב שלהט"בופוביה זה משהו שיכול להתקבל ב-2020 ברמת גן?", הסביר את תמיכתו בקהילה הגאה. "אנחנו מבינים שיש שכונות בהן אי אפשר לתלות את דגל הגאווה, אז תלינו בז'בוטינסקי ובביאליק. אחרי שהתחשבנו עוד טיפסו, הורידו את דגלים והדליקו אותם. זה משהו שאני לא יכול לעבור עליו בשתיקה".